Wat is er nieuw

Witte stipjes om het raam

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dirk79
  • Startdatum Startdatum
D

Dirk79

Guest
Hoi,

Ik heb sinds 1 dag witte stipjes om het raam (van mijn aquarium), verwarmingselement en om het kienhout. Ik heb geen idee wat het is.

Kan iemand mij vertellen wat het is en of het schadelijk is voor mijn aquarium.

Info over mijn aquarium:
merk aquarium: Lumiq 3
4 x Kardinaaltetra
5 x Rasbora galaxy
4 x glas garnaal

Groetjes,

Dirk

Foto'tje?

994335_0_82_20150301_110154.jpg

Ik hoop dat het uploaden goed is gegaan.

Groetjes,

Dirk

Lijken wel eitjes.

Ik heb echt geen idee. Eergisteren had ik ze nog niet.

Als het eitjes zijn zal ik een paar dagen wachten. Maar ik dacht dat eitjes altijd een soort bolletje was van kleine eitjes.

Wat voor slakken heb je erin zitten??
Lijken mij ook eitjes van een slak toe. De Zebraslak heeft deze ook dacht ik maar die komen niet uit in gewoon aquariumwater. Tevens erg lastig te verwijderen.

Slakkeneieren. Komen idd niet uit.

Die was ik in het lijstje vergeten te zetten. Ik heb 3 zebraslakken. Nu is de lijst compleet.

Toen ik begon, met dit aquarium,had ik nogal veel alg. In de dierenwinkel kreeg ik het advies om deze slakken te nemen. Dat ik ongeveer 5 maanden geleden.

Hoe kan je dit het beste verwijderen?

Ja dan zijn ze zeker van de Zebraslak. En die gaan niet uitkomen en zijn echt lastig weg te halen.
Misschien met je nagel proberen of een scheermesje?

Iedereen bedankt voor de info.

Ik ga het eerst maar proberen met een scheermesje.

Groetjes,
Dirk

Pas goed op voor krassen hoor.

Ik gebruik zo'n verfkrabbertje.. werkt ideaal.

Ja die ken ik, maar ja een kras is gauw gemaakt hoor. Je kan het ook eerst met je nagel proberen maar ze zijn wel lastig in ieder geval en je hebt er zo weer nieuwe zitten hoor.

Zou ze lekker laten zitten, zoals gezegd komen ze toch weer terug.
Verder kan ik me voorstellen dat de garnaaltjes ze wel zullen opeten als ze in de buurt zijn 😉

Als garnalen ze ook eten laat ik ze wel zitten. Dan weet ik zeker dat het glas heel blijft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan