Wat is er nieuw

Witte stippen black Molly

• Onderwerp starter Onderwerp starter BertD
  • Startdatum Startdatum
B

BertD

Guest
Beste allen,

Vandaag ben ik terug van een weekje bungalow park.

Met het schoonmaken kwam ik er achter dat er witte stippen op een black Molly zitten.

Wie weet wat het is en wat er nodig is om dit weer te verwijderen.

IMG_0104.JPG

IMG_0105.JPG

IMG_0107.JPG

De foto's zijn niet heel scherp, maar het lijkt alsof het pluisjes zijn?
Ook lijkt het alsof ik de schubben van de vis kan zien zitten, kun je eens goed kijken of deze wel helemaal glad tegen zijn lijfje aan liggen?

De iPhone wil niet scherpstellen..

De schubben staan iets uit elkaar heb voor de zekerheid exit gehaald.

IMG_0116.JPG

IMG_0116.JPG

Daar was ik al een beetje bang voor dat de schubben niet mooi plat liggen.

Dit kan wijzen op buikwaterzucht.
Heeft niets te maken met de witte stippen/pluisjes.

Beiden kunnen veroorzaakt worden door een te slechte waterkwaliteit.
Misschien dat anderen kunnen zeggen wat je het beste kunt doen, heb zelf nog nooit een vis met buikwaterzucht gehad.

In elk geval kunnen we je het beste helpen als je zo veel mogelijk info geeft over:

je aquarium, maten, waterwaarden, ververseleid, voerbeleid, type filter, andere bewoners, etc.

Gemeten pH 7.2
Gemeten Kh 7
Gemeten NH3/NH4+ <0.05 mg/ltr
Gemeten NO2 <0.01 mg/ltr
Gemeten NO3 7 mg/ltr
Gemeten PO4 1.2 mg/ltr
Netto inhoud aquarium 135 ltr

ik krijg alleen de PO4 niet lager ondanks het toevoegen van snel groeiende planten

Corydoras Trilineatus 6 stuks

Otocinclus Affinis 2 stuks

Kobalt blauwe goerami 2 stuks

Hyphessobrycon calistus 6 stuks

Botia sidthimunki 2 stuks

Black Molly's 4 stuks

Aqualantis fusion 80 Aquarium met een Eheim Prof 4+ 250 filter en als verwarming hydor ethische 300.

De temperatuur van het water had ik constant op 23 graden staan.

En voer om de dag 1 klik, ververs wekelijks ongeveer 45 liter

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik weet is dat Black molly;s warmer gehouden moeten worden. Maar als je de temperatuur hoger zet dan kom je weer in problemen met de rest van je vissen.

Black molly;s willen ook wat zout in het water. Wat je in elk geval kan proberen is om ze een zoutbadje te geven. Op het forum staat ergens wel hoe dat moet. Verder heb ik niet veel verstand van ziekten en medicijnen, dat is vaak erg lastig omdat je eienlijk een microscoop nodig hebt om te oordelen wat voor bacterien ze ziek maakt.

lastig.. maar zou denk ik toch in eerste instantie aan stip achtig iets denken, ookal ziet het er niet persé zo uit..
die achterste molly op de tweede foto lijkt behoorlijk gehavend of ligt dat aan de foto?

Is je water wel helder? Op de foto's lijkt het nogal troebel..

Dat ligt aan de foto, wel zit er iets bruinigs op zijn neus, maar dat kan van de alg tabletten zijn want daar gaan ze als haaien op af.

Ik dacht zelf ook stip ik ga ze exit geven.

Troebelheid komt door de easy life filter medium, wat ik er in had gedaan

Exit werkt schubben zijn weer bijna glad en de witte plekken zijn minder wit wat vervaagd.

Dat is fijn en hoopvol! 🙂😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan