Witte stippjes of schimmel???


P

pgertort21

Guest
Goede dag allemaal,

Een week geleden gingen mijn cardinal tetra's dood, maar ik weet niet zeker of het door witte stippjes is of door schimmel. Vandaag zag ik dat een van mijn molly's een wit puntje heeft dus ik ging gelijk naar een winkel om wat medecijnen te kopen. Volgens een van de werker van de winkel heeft mijn vissen schimmel en niet witte stipjes. Daarom ging ik Esha 2000 kopen en deed ik al een aantal druppels voor mijn tank van 30L erin. Kunnen jullie aub de foto checken of het klopt?

Bedankt allemaal,

pgertort 21
full
[/IMG]
3FB33327-98A5-4DBC-8D6D-4FCCB56F8B7A.png
4C87D21F-9D08-4AE1-B523-CB435B26ADAE.png
9656639B-D0B7-42EF-9A3D-3681327273F8.png
 
Ik zou denken aan stip maar die visjes zitten in 30 liter ook veel te klein wat stress zal geven. Dat is geen Molly maar en Platy denk ik zo.
 
Ik deel de mening van John, ziet er toch uit als witte stip. Inderdaad is dat bakje (veel) te klein voor vissen.
ESHA 2000 is niet zo'n goed medicijn, de meeste visziekten zijn er resistent voor.
 
Ik zou denken aan stip maar die visjes zitten in 30 liter ook veel te klein wat stress zal geven. Dat is geen Molly maar en Platy denk ik zo.
Ik deel de mening van John, ziet er toch uit als witte stip. Inderdaad is dat bakje (veel) te klein voor vissen.
ESHA 2000 is niet zo'n goed medicijn, de meeste visziekten zijn er resistent voor.

Danken jullie wel, dan zal ik morgen medecijn voor witte stip kopen, welke kunnen jullie aanraden?
Jullie hebben gelijk over het bakje, ik wil gewoon een kleintje hebben zodat ik een beetje kan relaxen terwijl ik bezig ben met leren of huiswerk maken. De vissen zijn eigenlijk nieuw daarom zijn ze ook extra gestrest denk ik.
 
Jullie hebben gelijk over het bakje, ik wil gewoon een kleintje hebben zodat ik een beetje kan relaxen terwijl ik bezig ben met leren of huiswerk maken. De vissen zijn eigenlijk nieuw daarom zijn ze ook extra gestrest denk ik.
Dit bakje kan de vissen die je er nu in huisvest niet aan, dat gaat zelfs op korte termijn problemen geven. Misschien zie je de eerste gevolgen daar nu al van. Dit bakje is geschikt om garnaaltjes te houden en/of 1 Betta.


Sorry dat ik je dit minder leuke nieuws brengen moet.

Wat ik me afvraag. Ik zie een verwarming hangen maar hangt er ook een filter in? Wanneer ben je met dit bakje begonnen en heb je het filter erin gehangen? Als die periode te kort was kan dat nog een reden zijn voor de problemen die je nu in het bakje hebt.


Ik ben niet zo thuis in medicatie, er zal beslist nog iemand anders reageren die je de juiste medicatie aan kan raden.
 
Dit bakje kan de vissen die je er nu in huisvest niet aan, dat gaat zelfs op korte termijn problemen geven. Misschien zie je de eerste gevolgen daar nu al van. Dit bakje is geschikt om garnaaltjes te houden en/of 1 Betta.


Sorry dat ik je dit minder leuke nieuws brengen moet.

Wat ik me afvraag. Ik zie een verwarming hangen maar hangt er ook een filter in? Wanneer ben je met dit bakje begonnen en heb je het filter erin gehangen? Als die periode te kort was kan dat nog een reden zijn voor de problemen die je nu in het bakje hebt.


Ik ben niet zo thuis in medicatie, er zal beslist nog iemand anders reageren die je de juiste medicatie aan kan raden.


Vorige week of 2 weken geleden heb ik een set van Super fish 30L gekocht. Ik heb ook de bacto start en aqua start gebruikt. Daarna een aantal dagen later werd de Cardinalen ziek en ik heb mijn temperatuur verhoogd plus beetje zout er in maar toch gingen ze dood. Dus ik heb het bakje "schoon gemaakt" en ik liet hem gewoon staan (met water en aqua- + bacto start). Ik dacht dat de Platy's niet ziek of besmet waren, dus ik deed ze terug in het bakje na een dag. Dan gisteren heb ik gemerkt dat een van de platy's een witte stipje heeft.
Ja de filter hangt ook, hij zit in het midden en de afvoerbuis is rond 8-9 cm vanaf boven.
 
Als je tijd hebt kijk hier op het forums eens rond en lees je in over hoe een aquarium op te starten, hoe te onderhouden en welke dieren geschikt zijn voor welk aquarium.
 
Is Esha Exit goed? Want ik heb Esha 2000 al gebruikt en in de gebruiksaanwijizing staat dat je beide producten tegelijk mag gebruiken.
 
Heb geen verstand van medicijnen maar lees vaak dat esha een verouderd middel is waar veel resisentie tegen is opgebouwd waardoor het niet/nauwelijks werkt.
 
Heb geen verstand van medicijnen maar lees vaak dat esha een verouderd middel is waar veel resisentie tegen is opgebouwd waardoor het niet/nauwelijks werkt.
:(
 
Als je tijd hebt kijk hier op het forums eens rond en lees je in over hoe een aquarium op te starten, hoe te onderhouden en welke dieren geschikt zijn voor welk aquarium.
Dit is inderdaad wel handig, ik heb nu al een paar jaar een aquarium en heb het ook met vallen en opstaan geleerd. Als ik me rond die tijd beter ingelezen had, dan had ik andere keuzes gemaakt. Maar ach zodoende leert men, als je maar wel openstaat voor informatie;)
Dit bakje kan de vissen die je er nu in huisvest niet aan, dat gaat zelfs op korte termijn problemen geven. Misschien zie je de eerste gevolgen daar nu al van. Dit bakje is geschikt om garnaaltjes te houden en/of 1 Betta.
Dit klopt wel, ik heb zelf zwaarddragers gehad, zelfs in mijn 1M bak vond ik ze te druk. Misschien zou je een soort nano tank kunnen inrichten?:thumbs: Moet je maar een voorbeeld van opzoeken, bestaat uit garnalen, kleine vis en (meestal) kleine planten. Dit is mijn idee, als iemand een toevoeging of verbetering heeft?
 
Dit is inderdaad wel handig, ik heb nu al een paar jaar een aquarium en heb het ook met vallen en opstaan geleerd. Als ik me rond die tijd beter ingelezen had, dan had ik andere keuzes gemaakt. Maar ach zodoende leert men, als je maar wel openstaat voor informatie;)

Dit klopt wel, ik heb zelf zwaarddragers gehad, zelfs in mijn 1M bak vond ik ze te druk. Misschien zou je een soort nano tank kunnen inrichten?:thumbs: Moet je maar een voorbeeld van opzoeken, bestaat uit garnalen, kleine vis en (meestal) kleine planten. Dit is mijn idee, als iemand een toevoeging of verbetering heeft?

Dat wil ik eigenlijk gaan doen met deze tank (ik heb al garnaaltjes, planten, slaak). Kunt u voorbeeld geven van kleine vis? en hoort Cardinal tetra's erbij???
 
Een aquarium met deze inhoud is, zoals Nicole al aangaf, eigenlijk alleen geschikt voor garnalen of een betta.
Absoluut niet geschikt voor kardinaal tetra's.
 
Een aquarium met deze inhoud is, zoals Nicole al aangaf, eigenlijk alleen geschikt voor garnalen of een betta.
Absoluut niet geschikt voor kardinaal tetra's.

Weet u misschien waar ik goede kwaliteiten betta kan kopen?
 
Normaal gezien kun je in de meeste winkels wel kwaliteit betta's kopen hoor,gewoon goed kijken of ze gezond zitten.
 
In een bakje van minimaal 25 liter netto zou een groepje H Formosa kunnen. Ik heb deze ook in een bakje van 40x25x25 maar nog wat ruimer zou beter zijn.
 
Omdat de TS nu vissen heeft die te groot zijn voor de bak en men garnalen en Betta noemde. De Formosa wordt niet vaak genoemd als zijn de een visje die ook in een nano van minimaal 25 liter netto kan;)
 
Wel een leuke vis, heb ik nog nooit gezien!
 
Is ook een leuk visje hoor. Niet echt kleurijk maar lekker rustig en levendbarend.
 

Terug
Bovenaan