Witte stof in aquarium


ossie030

New member
Lid geworden
15 januari 2023
Berichten
4
Leeftijd
45
Goedemiddag alleen,
Ik zit met een probleem, ik heb last van allemaal witte stof in aquarium, dit is gekomen nadat ik de pomp heb uitgezet open gehad en er lucht mee kwam, dit nam ook gelijk allemaal witte(algen?) mee die in de slangen zaten en werd vol het aquarium ingeblazen ik krijg het er met geen mogelijkheid uit, ik heb filterwatten geplaatst in het laatste filter medium maar nog blijft het allemaal hangen.
Ik zie het ook op de bladeren liggen van de planten, water heb ik vrijdag afgeheveld voor 50 procent en bodem afgezogen maar niets lijkt te helpen..
Wie heeft raad?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 16737953516356063586144694591733.jpg
    16737953516356063586144694591733.jpg
    631.5 KB · Weergaven: 67
Als je als laatste filterwatten gebruikt dan is het denk ik een kwestie van geduld.
 
Ik denk ook dat het gewoon restanten vuil zijn die meegekomen zijn uit je slangen of filterwatten. Heb dat ook wel eens gehad nadat het filter weer was opgestart. Geduld net wat @jessicapilon zegt.
 
Hij was voorheen kraakhelder, dus begrijp niet dat ene keer de bak er zo uit ziet. Heb mijn spraybar over bijna de hele breedte van de achterwand zitten, ik dacht zelf misschien heeft het met de doorstroming ook te maken. De spraybar zit zeg maar 45 graden naar beneden gericht naar de voorruit. Hoe hebben jullie dit zitten?
 
Vaak zie je dat als men het filter te schoon heb gemaakt (filtermedia vervangen bijv.) dan krijg je bacteriebloei.
Wat doe je zoal met dat filter aan onderhoud? want de fabrikant zegt iedere 3 maanden je media te vervangen maar dat is pure commercie want filtermedia gaat jarenlang mee en waarom zou je miljarden bacterien weggooien die juist je bak stabiel houden?
 
Zover ik lees was het gelijk na het onderhoud aan de filter en kwam het mee de bak in.
Klopt, ik zag het direct met de uitstroom meekomen allemaal witte sliertjes/deeltjes die volgens mij normaal zich in de slangen aanhechten. Heb verder geen onderhoud aan de pomp gedaan behalve checken of het filter niet dichtgeslibt was(dit was niet het geval en is dus ook verder niets mee gebeurd.
 
Even geduld hebben, meestal wordt dit weer opgezogen door je pomp. Blijft er nog wat liggen na een paar dagen, dan kan je dit makkelijk wegzuigen met een slang.
 
Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik wacht het nog wel even af.
 

Terug
Bovenaan