Wat is er nieuw

Witte vlek op zwarte tetra

Tom24

New member
Lid geworden
15 juli 2022
Leeftijd
28
Sinds vanmiddag is mij opgevallen dat er een redelijke witte vlek op de rug op 1 van mijn zwarte tetras zit. Ik ben redelijk nieuw in de hobby dus weet niet zo goed wat dit zou kunnen zijn. Teminste ik kan niks online vinden.
  • Wat is je bakmaat ? 60 liter
  • Hoelang draait de bak ? Ongeveer een jaar
  • Wat zijn je waterwaarden en waar is mee gemeten ? Zie foto gemeten met jbl pro scan. Water is 24 graden.
  • Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze. Klein intern filter.
  • Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan? Eens per week ongeveer 1/3
  • Om welke vis(sen) gaat het ? Zwarte tetra 1 van de 6
  • Wat zijn de medebewoners ? Corydoras en Otocinclus vittatus
  • Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ? Een maand terug verhuisd verder niks
  • Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk) zie foto. Qua gedrag is er niks veranderd en hij eet ook normaal
  • Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc) niks
  • Hoelang heeft / hebben de vis(sen) het al ? Vandaag pas gezien voor het eerst maar meestal verstoppen ze zich dus misschien zit het er al langer
  • Heb je de vis(sen) al lang ? of betreft het een nieuwe vis ? Ik heb ze een jaar maar daarvoor heb ik ze overgenomen( weet niet hoe oud ze zijn)
  • Heb je een foto van de symptomen?  yup
Alvast bedankt voor de reacties/sugesties.

Bijlagen

• Screenshot_20220715-180857_JBL PROSCAN.jpg
    Screenshot_20220715-180857_JBL PROSCAN.jpg
    150.9 KB · Weergaven: 102
  • 20220715_180154.jpg
    20220715_180154.jpg
    434.1 KB · Weergaven: 110
Laatst bewerkt:
Je NO2 is te hoog, die moet absoluut 0 zijn want is puur vergif voor je bewoners, denk dat je daar de oorzaak moet zoeken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan