Witte vlekjes op zwarte sluierstaart


Z

Zoey

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een een paar maanden 2 sluierstaarten, 1 oranje en 1 zwarte. Ze hebben al die tijd in een viskom geleefd, maar wij hebben sinds 2 weken een aquarium voor ze gekocht om de visjes uit die kleine kom te verlossen! Maar sinds 1 week vertoont mijn zwarte sluierstaart allemaal witte vlekjes en het worden er steeds meer! Hij zwemt en eet wel goed, maar in de kom heeft hij dit nooit gehad? Ik zal proberen om foto's toe te voegen, alvast heel erg bedankt!

Groetjes Zoey
 
Meer informatie over de bakmaat en waterwaarden is wel handig om een eventuele oorzaak te kunnen vaststellen.
 
Zitten de vlekjes over heel de vis of voornamelijk op een bepaalde plaats?
Hoe groot zijn de witte vlekjes zijn het echt een heleboel kleine spikkeltjes (witte stip) of zien de witte vlekjes er pluizig uit (schimmel?)

Wat zijn je waterwaarden en dan vooral NO2 (nitriet) en NO4/NO3 (ammoniak) zijn dan erg belangrijk.
Bij veel aquariumzaken meten ze je waterwaardes gratis dus neem eens een bakje aquariumwater mee daar naartoe voor het te laten meten.
 
Als je dan toch je waterwaardes laat meten, vraag ook direct of ze een afstrijkje van je vis kunnen maken. Op afstrijkjes kan je namelijk parasieten zien, en mochten het parasieten zijn kan je veel gerichter behandelen.
 

Terug
Bovenaan