Wat is er nieuw

Witte waas aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chewie
  • Startdatum Startdatum
C

Chewie

Guest
wPXFvrwaMp7DgzQzNgoOqbUneNAh5Bmd.jpeg
image hosting

Aquarium draait nu sinds 9 april (Toen zijn de vissen/ filters verhuist) . Filters waren ingedraait op mijn vorig aquarium. In de afgelopen maand zijn er 10 kardinaaltjes en 10 cory palaetus bijgekomen. Evenals een l001.
Water afgelopen dinsdag laten testen. Ph7/kh3/gh8/no2 0/no3 10/ nh4 0.

Naast het feit dat mn water erg geel is (tannine van het hout), hangt er een behoorlijk waas in de bak. Is dit nou de opstart waas? Maw bak met rust laten? Wel gewoon 30% water verversen of dat ook even 2 weken niet doen?

Krijg op fb pagina al tips met hs aqua clear, maar ben zelf niet van de chemische goedjes....

Je kan er in gooien wat je wilt, erg goed voor de economie, of je wacht een paar daagjes tot de bacteriën hun werk gedaan hebben en is het ook weg.

I.p.v. je water laten testen kan je ook zelf een testset aanschaffen :!

Doordat er nu vissen inzitten begint je natuurlijke kringloop opgang te komen.

Ook al heb je de filters al ingedraaid zal je water nogwel even moeten wennen.
Dus deze water bloei zal zoals altijd gewoon weg gaan. Bij de één duurt dat wat langer dan de andere.
Je kan nog een week over kool filteren om de verkleuring wat tegen te gaan.
Maar na 1 week zal ik wel de kool vervangen.

Je hoeft geen middeltjes toe te voegen.
Maar dit hangt wel van je kraan water af.

Als je een nul meting wil doen meet dan ook even even je kraanwater zodat je weet wat je aquarium doet.

Dat zijn de heterofobebacterien die nu extra te eten hebben en dus flink tekeergaan. Zoals Ton ook al zegt lekker laten gaan en dat trekt snel genoeg weer bij hoor.

Precies wat ik dacht dus.
Wel gewoon wekelijks het water wisselen of even dat ook matigen?

Zou ik wel zelf doen om eventuele afvalstoffen te verwijderen. Ik zou ze voor het overzetten even goed voeren en dan een week niks behalve wat blad bijvoorbeeld.

Overzetten? Ze zijn al over.
Bedoel meer het water moet nu settelen. Nu ik elke keer water ververst, komt er ongesetteld water in. Ivm afvalstoffen is het wel raadzaam dus dat is de afweging

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan