Wat is er nieuw

Witte waas in aquarium maar water waardes zijn goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter Richard_M
  • Startdatum Startdatum
Oke, ik meet altijd alles behalve die 2 waardes en mijn PH is hier altijd 7,5, dus ik zou dan best een hoge ammoniak en ammonium hebben gehad. Heb gister ook gelijk een 50% waterwissel gedaan en ga zo weer even meten wat de waardes zijn.

Waterwaardes na gister 50% waterwissel te hebben gedaan.

Kh: 5
Nitriet: 0,0
Gh: 8
Nitraat: 10
Ph: 7,5
Temp: 28,8

Geld nog steeds.

Haal je de een weg, daalt de ander ook.

Zijn verhoudingen tussen elkaar.

Bij pH 9,26 heb je 50% van ieder.

Stel je hebt 5 mg ammoniak dan heb je ook 5 mg ammonium. Samen 10 mg.

Haal je de ammonium weg. Dus -5 mg. Dan krijg je 2,5 mg ammoniak en 2,5 mg ammonium. Samen 5 mg.

Heel zwart / wit gezien.

Is het niet zo dat bv bij een ph van 7 die verhoudingen heel anders liggen? Ik heb ergens eens gelezen dat de ammoniak slechts 4% is van de ammonium maar weet niet bij welke ph waarden dat dan is. Is daar ook een grafiekje van?

Ja zie het dus ideaal zou dan een Ph van 7 moeten zijn.

Voor wie belangstelling heeft, ik vond wat betreft het verhaal ammoniak /amonium nog deze link, waarin het voor mij wat helderder is.

Het lijkt me trouwens dat wanneer het verhaal over wat easylife filtermedium wel en niet verwerkt, zo eenvoudig zou zijn dat het vanzelf in evenwicht komt en dus goed is, ze het zelf niet zo nadrukkelijk zouden vermelden. Chemische processen zijn vaak gecompliceerder dan je denkt.

Overigens, ook wij zijn een aantal keren in de lastige positie geweest dat we vissen en garnalen in een niet ingedraaid aquarium moesten plaatsen. Wij hebben hierbij altijd gebruik gemaakt van een stukje polyfilter, wat een stuk van de aanvankelijk verhoogde organische belasting wegneemt waardoor pieken in ammonia en nitriet uitbleven of minder heftig en dus beheersbaarder waren. Wij hebben het altijd in huis voor noodgevallen.

https://koiquestion.com/nl/2016/04/12/ammoniak-ammonium-en-ammonia-lekker-verwarrend/?locale=nl

Laatst bewerkt:
IK had het ook over easy life filter medium.
Heb ik ook gebruikt toen mijn bak wit was.

met 2-3 dagen was het schoon.
Dat er nog aan getwijfeld wordt snap ik niet.

Blijven liever aanmodderen, dan dat ze 9 euro uitgeven voor 250 l.

potje voer voor 13 euro hebben ze geen moeit mee.

Ik zeg niets over het wel of niet werken van easylife filtermedium.
Ik zeg iets over wat iemand anders zegt over de mogelijke werking ervan.

Wij hebben zelf voorkeur voor polyfilter omdat de toepassing net wat anders is, maar ik weet dat er ladingen mensen zielsgelukkig worden van easylife filtermedium.

Kon k nog niet, Polyfilter. Nu wel.

Is gewoon polyestermat. heb er ook nog een rol van,.
2 cm dik.

Kon k nog niet, Polyfilter. Nu wel.

Wij vinden het ideaal. Wij gebruiken het zoals ik zei in het geval van vissen in een niet ingedraaid aquarium, maar bijvoorbeeld ook als we een vis apart moeten zetten en dus ook zonder ingedraaid filter. Als we vissen/garnalen langer dan een uur mee moeten nemen voor transport voegen we ook een stukje toe. Juist vanwege de ammoniak.

Laatst bewerkt:
Ik doel hiermee op dat witte vlies wat ze gebruiken en waar ammoniak door zou worden gebonden/opgenomen.

Nee, ik heb gewoon filtervlies.

Neemt alleen vuil op.

Het kan veschillende redenen hebben.
1 bacteriebloei
2. Vuil filter.
3. Ik weet niet welk voer je geeft en of je jonge garnalen of visjes hebt.
Maar het kan ook komen als je teveel Spirulina poeder gebruikt. Dat hadden wij laatst.
2 weken een waas in de bak alles geprobeerd en niets hielp.
Tot we achter de Sprulina poeder kwamen

Is gewoon bacteriebloei.
Heft iets met wat je allemaal verteld.

Filtermedium bij de instroom. dat het filter weer goed draait.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan