Wat is er nieuw

Witte waas om me mos

DAR42

Well-known member
Lid geworden
29 december 2021
Leeftijd
34
All,

iemand enig idee wat dit is?
5BD63FB0-BEC3-478A-877F-BF728BDEA535.jpeg

1. Is der schimmel of iets dergelijks ?
2. Kan het kwaad ?

Heb van de week me bodem vervangen in deze bak. Zat een zand bodem in met veel te veel detritus wormpjes door het te veel voeren.

Nu nieuwe bodem en minder voeren, maar mogelijk wel dit als gevolg ?

Als het de bekende schimmel is die vaak op hout komt als deze in een bak geplaatst is, dan kan het geen kwaad en gaat het vanzelf weg. Je kunt het ook proberen af te hevelen

Als het de bekende schimmel is die vaak op hout komt als deze in een bak geplaatst is, dan kan het geen kwaad en gaat het vanzelf weg. Je kunt het ook proberen af te hevelen
Ja die ken ik inderdaad, alleen me hout heeft er geen last van alleen het mos, dus vond het bijzonder

Ja die ken ik inderdaad, alleen me hout heeft er geen last van alleen het mos, dus vond het bijzonder
Ik zou gewoon proberen of je het kunt afhevelen, en dan kijken of het terug komt

Hier net ook een bak opgestart en ook op hout en het mos die wittige laag schimmel. Ik was gewend dat het op het hout kwam maar voor het eerst zag ik het ook op het mos. Na 4 dagen was het bijna al weg.

Vandaag proberen wat weg te hevelen, alleen toen kwam ik er achter dat mijn planten zwarte wortels aan het krijgen zijn. Wat is dit ?

E84F5A6E-FD47-4FFF-921B-99E1C0877DEC.jpeg

Met wat googlen kwam ik uit op bodemrot, alleen voor een nieuwe bodem van een week oud vind ik dat wat bizar, iemand ideeën?

Dat ziet eruit als een cryptocoryne en die zijn nogal gevoelig voor veranderingen.
Heeft alleen deze plant dat of zijn er andere soorten die er ook last van hebben?
Als alleen je crypto er last van heeft, kun je het beste de zwarte wortels wegknippen of snijden met een goed scherp instrument. Dan terugplanten en geef ze de tijd. Het kan lijken alsof ze helemaal dood zijn, maar dat ze toch weer terug beginnen.

Misschien had de plant dit ook in de oude bodem al.

Misschien had de plant dit ook in de oude bodem al.
Nee dat was me wel opgevallen toen ik de er uit haalde

Die plant is zeker vanaf de wortel aan het afsterven. De rot er uit knippen en de gezonde delen terugplanten en hopen. Meer kun je niet doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan