Witte waas


X

Xstream

Guest
Hallo,

Heb sinds een paar maanden een aquarium en die draaide best goed (30 liter bakje)
Maar sinds kort hangt er een witte waas over de bodem en de bodemplantjes. Het lijkt wel een soort slijm laag... hoe kom ik hier van af en wat kan ik er tegen doen.
 
Heb je een foto van de bak met deze waas? Is er iets nieuw ingekomen van hout bijvoorbeeld?
 
Mogelijk is de bak nog niet (goed) ingedraaid en vormen er zich schimmels, dat komt vaak voor en kan geen kwaad, weg zuigen of van het hout afborstelen kan, maar het gaat pas echt weg als de bacteriën op peil zijn en hun werk gaan doen.
 
Het is lastig te zien maar net boven het grind
 

Bijlagen

  • 6019E5B2-C376-4747-B25E-0B45E0B9D9A5.jpeg
    6019E5B2-C376-4747-B25E-0B45E0B9D9A5.jpeg
    142.1 KB · Weergaven: 85
Heb je een foto van de bak met deze waas? Is er iets nieuw ingekomen van hout bijvoorbeeld?


Heb er een nieuwe plant ingedaan en spiderwood. Daar kwam ook die waas overheen dus daarom heb ik spiderwood maar even apart gedaan in een bak met water.
Maar na een schoonmaakbeurt met waterwissel komt het gewoon weer terug na 1 dag.
 
Ik denk dat die slijmlaag toch nog van het spiderwood af komt. Het is vrij normaal dat de eerste weken een soort schimmel op dit hout verschijnt en behalve dat het er niet zo fris uit ziet niets om je zorgen om te maken. Veel garnalen en slakken eten hier van en het gaat vanzelf weer weg.
 
Ik denk dat die slijmlaag toch nog van het spiderwood af komt. Het is vrij normaal dat de eerste weken een soort schimmel op dit hout verschijnt en behalve dat het er niet zo fris uit ziet niets om je zorgen om te maken. Veel garnalen en slakken eten hier van en het gaat vanzelf weer weg.


Zou het dan goed zijn om spiderwood uit te komen? De 1 zegt namelijk van wel en de ander spreekt dat weer tegen
 
Aannemende dat je koken bedoeld ;), is al redelijk bekend dat dit de structuur van het hout aantast en het "probleem" niet oplost, zorg voor een goede water kwaliteit waar ook de bacteriën goed in gedijen en het is in 2 weken opgelost.
 
Ik neem ook aan dat het van het hout afkomt en dat trekt binnenkort wel weg en kan geen kwaad.
 

Terug
Bovenaan