Witte worpjes


Pindakaasx

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2021
Berichten
69
Leeftijd
25
Goedemorgen allen,

in mijn superfish 30 kom ik witte kleine wormpjes tegen. Hoort dit bij de opstart? Zijn ze schadelijk? Bakje draait nu 5 weken.
 

Bijlagen

  • IMG_1490.MOV
    5.4 MB
Probeer de video via Youtube te posten want ik kan hem nu niet zien. Hele dunne en lange wormpjes zijn vaak opstartwormen die geen kwaad kunnen.
 
@jessicapilon youtube : lindaweerts
 
Het is denk ik ook voor de andere leden makkelijker als je de link van YT hier even post ;)
 

Sorry haha
 
Als ze een puntkop hebben dan is het planaria maar dat kan ik niet echt duidelijk opmaken.
 
Kan er op dit moment geen vinden, wel heb ik nog iets anders gespot namelijk hydra. Super klein dus kan er geen foto van maken, wel overduidelijk hydra.
 
Tegen Hydra kun je Flubenol gebruiken en dat werkt ook tegen de wormpjes. Ik weet niet wat voor bewoners je hebt want veel slakken hebben er een hekel aan.
 
@jessicapilon er zit alleen nog maar 1 helenaslak in die kan ik eventueel even in mijn ander aquarium zetten. Er komen crystal red garnalen in, kan ik daar dan beter even mee wachten?
 
Nou ik heb het ook regelmatig gebruikt en met de garnalen geen uitval gehad hoor.
 
Volgens mij is dit geen planaria maar een meer onschuldige soort platworm, kan de naam er even niet van vinden in mijn aantekeningen.

Edit; Rhabdoecoela
 
Besteld 👍🏻 Denk dat ze van de laatste planten die ik erin heb gezet zijn meegekomen, heb ze nog niet eerder gezien 🥲
 
Dat zou goed kunnen hoor. Meestal heb je altijd wel een paar wormpjes maar met niet teveel voeren is dat geen probleem.
 
Ik heb ze ook in mijn opstartbak. Maak me er geen zorgen over. Kreeg wel verleiding om er wat visjes bij te doen😄 diner!
 
Zolang er geen visjes inzitten of andere bewoners zul je ook geen overschot aan voer krijgen en dan zal het niet snel een plaag worden.
 

Terug
Bovenaan