Woestijn terrarium 170x100x50


G

Goeramiii

Guest
Hoi, ik zag dit onderwerp en dacht, hier mag ik ook niet ontbreken! Ik heb zoals de titel al aangeeft een woestijn terrarium van 1,70x100x50. Een aardig groot terrarium voor 1 enkel beestje maar dat verdient hij, baardagamen worden vaak te klein gehouden. De bewoner is een Baardagaam met de naam Rex, het is een mannetje. Het terrarium is helemaal zelf gemaakt. Rex is nu ongeveer 4 jaar oud en zon 45 cm lang, hij leeft bijna helemaal vegetarisch, 1 a 2 keer per week krijgt hij wat kakkerlakken/sprinkhanen of insecten uit de tuin, voor de rest bestaat zijn menu uit elke dag verschillende verse groente's. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

Rex (net uit bad)
8aVY5emUIkl49UFzUtfG379ZcH1R3dz4.jpeg


8aVY5emUIkl49UFzUtfG379ZcH1R3dz4.jpeg


Net voordat de lampen uit gingen :p
8aVY5emUIkl49UFzUtfG379ZcH1R3dz4.jpeg


Wat oudere foto's
8aVY5emUIkl49UFzUtfG379ZcH1R3dz4.jpeg

8aVY5emUIkl49UFzUtfG379ZcH1R3dz4.jpeg

8aVY5emUIkl49UFzUtfG379ZcH1R3dz4.jpeg


Hij stelt het niet altijd op prijs als ik een foto maak...
8aVY5emUIkl49UFzUtfG379ZcH1R3dz4.jpeg

8aVY5emUIkl49UFzUtfG379ZcH1R3dz4.jpeg



8aVY5emUIkl49UFzUtfG379ZcH1R3dz4.jpeg


Het oude terrarium toen hij nog met zijn broertje samen zat.
8aVY5emUIkl49UFzUtfG379ZcH1R3dz4.jpeg


Het terrarium nu. Er is nog meer verandert maar die fotos volgen.

8aVY5emUIkl49UFzUtfG379ZcH1R3dz4.jpeg
 
Mooi hoor!! Jammer dat die ligplateau's weg zijn, leek wel leuk!
 
Bedankt, ja de ligplateaus werden erg vies doordat er steeds op gepoept werd. Het nam ook erg veel ruimte in beslag en vond het niet natuurlijk. Heb nu van kienhout een soort 2de verdieping gemaakt met ligplateaus!
 
Leuk dat er nog eens een terrariumman/vrouw zich laat zien en horen.
Knap terrarium waar deze in zit :)
 
Dank jullie wel voor de leuke reactie's, het is inderdaad een flinke ruimte maar het is een driehoekvorm waardoor het niet in de weg staat. Ik ga in de zomer ook een soort 'boom' in het midden maken van kienhout, want wat de meeste mensen niet weten is dat een baardagaam graag hoog zit zodat hij zijn territorium in de gaten kan houden. Hij houdt alles goed in de gaten, zelfs de vissen ziet hij als een indringer haha (aquarium staat namelijk tegenover het terrarium!)
 
Goeramiii zei:
Dank jullie wel voor de leuke reactie's, het is inderdaad een flinke ruimte maar het is een driehoekvorm waardoor het niet in de weg staat. Ik ga in de zomer ook een soort 'boom' in het midden maken van kienhout, want wat de meeste mensen niet weten is dat een baardagaam graag hoog zit zodat hij zijn territorium in de gaten kan houden. Hij houdt alles goed in de gaten, zelfs de vissen ziet hij als een indringer haha (aquarium staat namelijk tegenover het terrarium!)

Ook is het hoger wat warmer :)

ben nieuwsgierig geworden en wil meer zien :)
 
Dat zeker luc, ik heb wel respect voor de reptielen die uren onder zo'n brandende lamp kunnen zitten en dan ook nog de warmste plekken opzoeken, terwijl het bij mij dichtbij de lampen al snel 40 graden is.. ik moet er niet aan denken haha!!
Zal morgen weer wat foto's maken.
 
Mooie bak zeg.
Wij hebben jarenlang n baardagaam gehad en ik ben nog steeds
een grote fan van ze.
Ik was vorige week bij iemand die hadden de baardagaam samen zitten met n
blauwtong skink.
Deze zaten al n aantal jaren bij elkaar. Eten samen, slapen vaak samen.
Dit was echt heel gaaf om te zien.
 
@maxwell

leuk zeg, zijn ook hele leuke dieren.
Het combineren van reptielen is zeker weten erg leuk alleen ik heb het ook in Me hoofd gehaald om het te doen maar dat heb ik direct weer uit mijn hoofd gezet. Je moet geluk hebben en een heel groot terrarium hebben, ook ligt het aan het karakter van beide dieren. Ik durf het zelf niet aan. Maar het kan blijkbaar wel!
 
Leuke bak heb je. Kennis van mij kweekt chuckwala's (als ik het goed schrijf) heeft ook hele mooie bakken staan nu totaal 10! Geloof ik. Prachtbeesten
 
Dankjewel, ja dat zijn hele mooie dieren die ook niet makkelijk te houden zijn.
 
Wat een prachtbeest en heerlijk dat 'ie zo lekker de ruimte heeft :D
 
@SaschaR, dankjewel!!


Hier weer wat foto's voor de mensen die het leuk vinden

In de zon vorige zomer.

EFxHJMqaPlX43IZY6G8YZPdP4J2JHHOO.jpeg


EFxHJMqaPlX43IZY6G8YZPdP4J2JHHOO.jpeg

EFxHJMqaPlX43IZY6G8YZPdP4J2JHHOO.jpeg

EFxHJMqaPlX43IZY6G8YZPdP4J2JHHOO.jpeg


Zie ik daar nou een vlieg??
EFxHJMqaPlX43IZY6G8YZPdP4J2JHHOO.jpeg


En het terrarium
EFxHJMqaPlX43IZY6G8YZPdP4J2JHHOO.jpeg


Wat vinden jullie trouwens van de rode verlichting? Zo laten of toch sunlight verlichting? Ik vind het rode licht wel iets duisters hebben haha!
 
De "wallen" bestaat niet meer.
Kon je daar wat lampen scoren. ?
 
Mooie Baardagaam , en een mooie bak . Ik zou wel voor sunlight licht gaan
 
Hoi
Mooie baardagaam heb, aardig formaat terrarium ook.
Ik heb er zelf ook 6 jaar lang 2 gehad en als ik jou foto's zie mis ik ze wel weer een beetje.
Wat ik dan weer niet mis is de stroomrekening:}
Mijn baardjes hadden een bak van 150 60 60 met een powersun 100 watt uv lamp.
En ze mochten regelmatig even door de kamer rennen om de energie kwijt te kunnen.
Groeten Jeroen.
 

Terug
Bovenaan