Wond bek maanvis?


C

Christiaan78

Guest
Een van mijn maanvissen je lijkt een wond aan zijn bek hebben. Wat zou dit zijn? Is er iets aan te doen?
Ik bedoel die rode vlek bij de bek op de foto
Eet ook al aantal dagen niet goed
 

Bijlagen

  • IMG_20211106_145513.jpg
    IMG_20211106_145513.jpg
    358 KB · Weergaven: 129
  • IMG_20211106_145507.jpg
    IMG_20211106_145507.jpg
    339.2 KB · Weergaven: 118
maanvissen durven nogal eens letterlijk bekvechten. Als je vis verder gezond is, en je waterkwaliteit is in orde, zou het binnen enkele dagen moeten genezen zijn.
Goed in het oog houden is nu de boodschap.
(uitkijken voor witte plekken en harige schimmel)
 
Ik bedoel die rode vlek bij de bek op de foto
Eet ook al aantal dagen niet goed
Geeft de vis nog ontlasting? Zo ja, zie je daar iets geks aan?
Zie je iets aan de buik, bijvoorbeeld iets dikker, of juist ingevallen?
Pakt de vis nog levend voer/diepvries, of ook niet meer?
Zondert de maan zich af?
Weet je of het een mannetje of vrouwtje is?
 
Geeft de vis nog ontlasting? Zo ja, zie je daar iets geks aan?
Zie je iets aan de buik, bijvoorbeeld iets dikker, of juist ingevallen?
Pakt de vis nog levend voer/diepvries, of ook niet meer?
Zondert de maan zich af?
Weet je of het een mannetje of vrouwtje is?
Aan de buik zie ik niets, net als aan de ontlasting tot heden, geen, flaggelaat achtige ontlasting. Andere vissen hebben dit ook niet

Volgens mijn is t n mannetje, gezien zn gedrag toen hij keertjr met n andere maanvis eitjes had
Hij zit beetje sneu in n hoekje

Pakte net wel diepvries wittemuggelarven maar spuugde t weer uit.
 
Heb je het idee dat de rode vlekken erger worden, gelijk blijven, of weg trekken?

Hangen er iets van rode sprietjes uit het uiteinde van de vis? (heel fijntjes, zo dik als een wimper)? Zoiets kan lastig te zien zijn (als het al te zien is).

Bijtschade heeft, zoals ik het ken, iets meer een wit randje en is echt duidelijk een beschadiging aan de huid. Op jouw foto's lijkt het rode onder de huid te zitten.
Maar om dit uit te sluiten, heeft hij recent nog in gevecht gezeten met een andere maan(man)?
 
De rode vlek viel me gister ineens op. Vandaag is t t zelfde

Er hangen geen dingetjes uit zn uiteinde

Er is zo nu en dan wel wat macho gedrag naar elkaar, maar ging en gaat eigenlijk redelijk goed
 
Hoe is de eetlust van de vis inmiddels? En zijn gedrag? Zondert de maan zich af?
Hoe zijn de vinnen van de vis? Zit er een rafeltje in? Zijn de oogjes misschien wat opgezet?
 

Terug
Bovenaan