Wond Sluierstaart


S

Sabiner

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb nu zon anderhalve maand mijn sluierstaart visjes.
Eentje had na een weekje een wond in de rechterzijkant. De wond leek te helen, en ik las online dat de schubben als het goed is gewoon weer aan kunnen groeien. Het ging goed, alleen is de wond nu in een 2 dagen tijd groter geworden en ook heel roze met wat rood, terwijl hij eerst alleen wit was. Ik weet nu niet zo goed wat dit betekend en wat ik moet doen, dus vraag ik via hier advies. Op de foto is het wondje te zien. Het visje had net in het zand gewoeld dus zit zij/hij een beetje onder, is verder geen ziekte zoals witte stip of iets dergelijks.
image0-1.jpeg


Alvast bedankt!
 
Ik denk dat die schelp de oorzaak is, goudvissen zijn vrij domme vissen en halen zich de meest rare dingen op de hals en lopen daardoor vrij snel beschadigingen op, ik zou dus alle ornamenten in de bak verwijderen omwille van het vissenwelzijn.

Voor behandeling van de wond kun je een zoutbadje doen met zeezout (niet die van de supermarkt maar zeezout van de aquariumwinkel)
 
Schuurt die vaker in het zand?
 
Ik denk dat die schelp de oorzaak is, goudvissen zijn vrij domme vissen en halen zich de meest rare dingen op de hals en lopen daardoor vrij snel beschadigingen op, ik zou dus alle ornamenten in de bak verwijderen omwille van het vissenwelzijn.

Voor behandeling van de wond kun je een zoutbadje doen met zeezout (niet die van de supermarkt maar zeezout van de aquariumwinkel)
oh dat is eigenlijk wel een logische verklaring. zelf niet eens aan gedacht!
 
Uhm ja eigenlijk alle 2 de visjes wel. Maar dat is meer om eten te zoeken eigenlijk!
Goudvissen zoeken niet hun eten in het zand, als ze in het zand schuren is er iets anders aan de hand, vaak is dan je water niet schoon genoeg en meestal is dat dan een nietrietprobleem.
Om dat te achterhalen heb je een NO2 test nodig (druppeltest) koop ajb geen testsrtips want die wijken meer dan 50% af en zijn dus net zo betrouwbaar als een vinger in het water om je waardes te meten.
 
Goudvissen zoeken niet hun eten in het zand, als ze in het zand schuren is er iets anders aan de hand, vaak is dan je water niet schoon genoeg en meestal is dat dan een nietrietprobleem.
Om dat te achterhalen heb je een NO2 test nodig (druppeltest) koop ajb geen testsrtips want die wijken meer dan 50% af en zijn dus net zo betrouwbaar als een vinger in het water om je waardes te meten.
Denk eerder iets van parasieten ofzo. Gezien ze veel schuren en wonden hebben.
 

Terug
Bovenaan