Wonder komkommer?


Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Berichten
1,169
Locatie
Hengelo ov
Hebben jullie wonder komkommer ofzo? Gisteren maar weer eens komkommer in mijn twee bakken gedaan voor mijn vuurgarnalen maar er van eten ho maar. Een enkele garnaal liep er wel naartoe maar liep er gewoon overheen omdat de komkommer toevallig op zijn weg lag. Het licht is nu nog niet aan maar ook de slakken die er 's nachts massaal op af zouden komen zitten overal maar niet op de komkommer. Ook mijn vissen kijken er niet echt naar om. Lusten ze geen komkommer van de aldi? Moet het van een andere supermarkt zijn? Of stellen ze nog hogere eisen? Van de groenteboer? Biologisch gekweekt? Met liefde speciaal voor ze gekweekt in de eigen achtertuin? Ondankbare beesten hoor!
 
Rauwe komkommer is te hard. Als je er even heet water overlaat stromen dan wordt de komkommer een stuk zachter.

Iemand uit de buurt beweerde wel een wonder komkommer te hebben. Hij had dan ook 12 kinderen. :p :D
 
Daar wordt het wat zachter van, dat vinden mijn vissen en garnalen in elk geval lekker :) Je moet de komkommer er dan misschien wel wat eerder uithalen dan dat je anders zou doen.
 
SaskiaP zei:
) Je moet de komkommer er dan misschien wel wat eerder uithalen dan dat je anders zou doen.

Dit zou voor die man met 12 kinderen wellicht ook een goede oplossing zijn ^.^
 
Black_mollie zei:
SaskiaP zei:
) Je moet de komkommer er dan misschien wel wat eerder uithalen dan dat je anders zou doen.

Dit zou voor die man met 12 kinderen wellicht ook een goede oplossing zijn ^.^

Voor een voetbalelftal is een aantal wissels ook wel makkelijk :D :D.
 
Dus voor zowel mijn vissen/garnalen en man kokend water erover daar wordt het zacht van? :D
Wist wel dat je dat bij andere groenten moest doen maar niet bij de komkommer. Weer wat geleerd.
 
Ik doe dat juist nooit bij de komkommer omdat je daar zo'n vieze drap van krijgt.. vaak als je het er een tijdje in hebt liggen wordt het vanzelf wel wat zachter en krijg je er meer eters op zitten :)

En dat de vissen en/of garnalen er nog niet zo veel van eten gelijk is niet heel ongewoon hoor ;) Vaak zijn de dieren wat terughoudend bij voer dat ze nog niet zo goed kennen. Zodra je het wat vaker voert en ze eraan gewend geraakt zijn, komen ze er de volgende keer sneller op af! ;)
 
Hier worden ze in het water al opgevangen,door de garnalen.
Daarna, de ancistrussen.
 
Van het weekend heb ik ook een stuk komkommer in mijn garnalenbak gegooid en ze zijn heel het weekend bezig geweest met die komkommer. Bij mij zijn ze dan weer niet zo happig naar spaghetti terwijl bij andere mensen het binnen no time op is. Het zijn gewoon een stel zeikerds, maar wel leuke dan he :D

Ik denk, zoals Black_mollie al aangeeft, dat ze gewoon even moeten wennen aan nieuw voer.
 
Kokend water zou ik niet doen. Een schijf komkommer even onder de warme kraan houden is voldoende.
 
Ik heb het geprobeerd met kokend water en idd werd er meer aan geknabbeld maar hoofdzakelijk door de vissen. Ik vermoed dat de garnalen het nog moeten gaan herkennen als voedsel dus ik blijf gewoon een aantal keer per week komkommer geven. Nadeel van de hele dag komkommer in de bak is dat de vissen eigenlijk ook de hele dag kunnen eten en daardoor dus ook poepen, er ligt veel vuil op de bodem dus dat wordt schoonmaken en zo blijf je bezig met deze hobby. :smitten:
 
Hier werden de garnalen gek van spruitjes en sperziebonen. En courgette.
 
Komkommer vinden ze hier ook lekker en eten alleen het middenstuk op.
Een spercieboon valt ook wel in de smaak.
 
Bij mij lusten ze alleen broccoli meer niet. Eerst lusten ze wel komkommer maar nu blijkbaar niet meer. Misschien vinden de jouwe spinazie lekker of zo iets?
 
jessicapilon zei:
Komkommer vinden ze hier ook lekker en eten alleen het middenstuk op.
Een spercieboon valt ook wel in de smaak.

Dat krijg je als je een schijfje in de bak stopt. Op advies van iemand ben ik plakken gaan snijden. Dat beviel een stuk beter. (stuk komkommer en dan in het midden door 2 snijden, en een stuk de bak in.)
 
Zelf schil ik de komkommer, dan worden de zijkanten eerder zacht, en de meeste mogelijke gifstoffen zitten in de schil vermoed ik,
daarom neem ik ook altijd biologisch gekweekte komkommer, geen garanties natuurlijk!
 
Ja ik schil de komkommer natuurlijk wel eerst zodat je geen schil hebt waar mogelijk gif op zit. Maar dan nog eten ze alleen het hele zachte hart eruit en de rand komen ze niet aan.
 
Ook hier de komkommer geschild en idd alleen uit het midden gegeten. Van alle andere groenten ga ik een poging doen als we deze vers hebben want ik had begrepen dat blikvoer niet goed is.
 

Terug
Bovenaan