Worm of parasiet?


chndr

Active member
Lid geworden
30 september 2019
Berichten
28
Leeftijd
43
Hoi,

Wie kan mij vertellen wat voor gast in mij aquarium heb? Zag hem tussen het glas en mijn achterwand zitten. Wil graag weten of het kwaad kan en of ik het moet verwijderen. Zou alleen niet weten hoe ik daar bij kan komen.

ongewenste gast - 14 nov 2019.jpg
 
Weet je zeker dat het een worm-achtig iets is? Vind het lichaam er nogal grillig uitzien. Hoe beweegt het?
 
Dat ding lijkt helemaal klem te zitten tussen mijn achterwand en glas.. Het beweegt bijna niet. Lijkt idd wel op een regenworm. Zal eens een betere foto proberen te maken
 
Ik ben er ook eens een enkele in de bak tegengekomen en die zaten tussen de achterwand en het glas,ik kon er slecht bij om deze met een scherp voorwerp "naald"dood te prikken op het moment dat ik de bloedzuiger raakte maakte deze zich erg klein ,enkele mm.
Na een paar minuten rekte deze parasiet zich weer uit tot volle lengte door zich in en uit te rekken en aldus zodanig te verplaatsen.

Je vind ze nog wel eens in de wortels van planten en wel die al lang in een aquarium staan.
 
Ok, ik dacht dat ze niet zo lang zouden worden maar goed ik heb geen ervaring met deze beesten gelukkig.
 
Hier even een nieuwe foto. Heeft zich in een nacht tijd helemaal verplaatst naar de andere kant van de bak. Of ik heb er meerdere. Hoop het niet..
7426BADC-7F75-46D0-9FD3-D5547B7E31DF.jpeg
 
Zal toch niet zoiets zijn? Lijkt er wel op..

AA6BB67F-6A76-4C84-B52A-D824CED4BD7A.jpeg
 
Of het een bloedzuiger is of niet,wil wel kwijt dat mijn vissen er geen interesse in hadden,gelukkig maar.Na een half jaar waren ze opeens verdwenen.
 

Terug
Bovenaan