Wormpjes? Larven? Weet iemand wat dit is?


MrsPoppy

New member
Lid geworden
4 juni 2024
Berichten
4
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier (ik heet trouwens Linda), en heb meteen ook een vraag. Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken!
Ik zag vandaag in mijn aquarium 4 kleine beestjes. Ze zitten boven de watten in het filter.
Het lijken mij wormpjes of misschien larven, maar een Google zoektocht heeft niks opgeleverd.
Ze zijn ongeveer 4 mm lang, en (vooralsnog) heb ik er niet meer dan die 4 gezien..
Mijn zorg is natuurlijk dat dit schadelijk kan zijn voor de vissen, en ook dat dit een plaag kan worden, of stiekem zelfs al is.
 

Bijlagen

  • 20240604_142530.jpg
    20240604_142530.jpg
    496.8 KB · Weergaven: 33
  • 20240604_142343.jpg
    20240604_142343.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 32
Ook nog een filmpje voor de volledigheid
 

Bijlagen

  • VID-20240604-WA0005.mp4
    2 MB
Volgens mij is dat iets van een larve en die zou ik eruit halen maar wacht even wat andere leden ervan vinden.
 
Ik denk dat dat muggenlarven zijn. Gratis snacks voor je vissen. :)
 
Dat zou kunnen want ingezoomd zoals op de foto herken ik ze niet terwijl ik ze dagelijks voer:DD
Maar goed als ik zoiets vindt en twijfel dan haal ik ze er wel uit.
 
Gino88 dank voor het meekijken!
Ik dacht in eerste instantie dat het geen muggenlarven waren, maar ik had alleen naar de rode en witte larven gekeken.
Na jouw reactie opnieuw gaan zoeken en denk dat je gelijk hebt, de larven van de kriebelmug lijken er wel veel erg op!

En Jessicapilon hahaha snap dat, ik had ook heel enthousiast ingezoomd 😄

Snap niet helemaal hoe ze er dan in zijn gekomen want het enige levende voer dat ze krijgen is artemia. Toch een vlijtige mug in huis wellicht 🤔
 
Voor de zekerheid navragen kan nooit geen kwaad Linda en nog welkom op het forum.
 
Dank je wel! En had al vaak dingen gelezen en info opgezocht op deze site, vond dit een goede reden een account aan te maken 😄
 

Terug
Bovenaan