Woudenberg (NL) - Van Keulen Cichliden


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
valt me op dat er nog geen review is van deze "winkel"
hierbij dus mijn ervaring:

kreeg van iemand hier in de buurt te horen of ik wel is bij deze zaak was geweest, nou niet dus.

winkel is alleen op zaterdag overdag en maandag avond open, je moet het ook meer zien als een uit de hand gelopen hobby met kvk nummer ;) ze kweken zelf maar verkopen ook vissen die van de groothandel afkomen.

het is verdeeld over 2 plekken

in het 1e gedeelte staan een paar show aquaria + wat informatie over aquariumbouw die hun kunnen uitbesteden. ook staat hier aquarium verlichting en achterwandjes enz enz..

als je GROTE stukken hout zoekt is dit de plek waar je moet wezen, er liggen echt gigantische stukken hout.

in het andere gedeelte staan de bakken met de vissen erin, zoals de naam al aangeeft zijn dit voornamelijk cichliden. ze hebben veel specialere soorten uit diverse continenten in het assortiment.
wat dat betreft is het assortiment wel uitgebreid mits je geen bakken vol met gezelschapsvisjes zoekt. ook techniek hebben ze wel. maar niet erg uitgebreid. bakken zien er goed verzorgd uit, niet spik en span maar juist met wat viezer water bij bijvoorbeeld de Z-A cichliden. iets wat de vissen dus wel kunnen waarderen. ook staat er in de bakken stukken hout, je merkt dat de vissen daar prettiger in de bakken zwemmen dan in die kale bakken die je elders vaak tegenkomt. de vissen moet je af en toe dus even zoeken maar ik vind het voor het welzijn van de vissen beter.

bij binnenkomst werd ons meteen al koffie aangeboden door de eigenaar. een oud baasje met verstand van zaken.

ik vroeg wat aan 1 van de andere medewerkers, die wist het antwoord maar ging het voor de zekerheid nog even navragen bij zijn oom (de eigenaar). kon meteen merken dat deze meneer inderdaad al meer dan 30jaar ervaring had in het houden van vissen.

ook waren alle medewerkers gezellig en konden goed praten, iets wat ik wel kan waarderen.

heb 8 stuks Guiancara meegenomen, deze werden verdeeld over 2 grote zakken. helaas zie ik regelmatig dat er veel te veel vis in een klein zakje word gepropt. ik vond dit dus zeer netjes.

ben nog niet echt bekend met prijzen van verschillende cichliden, maar heb het gevoel dat ze wat aan de duurdere kant zitten. maar met de service en gezelligheid die je krijgt vind ik het dat wel waard.

een winkel waar ze mij dus zeker vaker gaan terugzien :)
 
Hallo Richard,
Goed dat je hier een topic van aanmaakt. Ik koop daar eigenlijk altijd alles van hout tot vissen.

En ik kom juist vaak achter dat ze zeer scherpe prijzen hanteren met een top service erbij.
Ze bestellen ook voor jou persoonlijk op tijd aangegeven en binnen paar dagen kun je de vissen ophalen wat ik ook echt een top services vind.
Tevens verpakken ze inderdaad de vissen ruim in tegenstelling tot sommige winkels. En mocht er iets met je vissen zijn kun je altijd bij ze terecht.

Ben zelf zoals jullie lezen erg te spreken over hun
 
Ook ik ben zeer te spreken over Van Keulen Cichliden. Mede doordat ik op grote afstand van Woudenberg woon ben ik helaas nog nooit bij hun in de winkel geweest dus daar kan ik niet over oordelen. Ik heb echter na uitgebreid telefonisch contact bij hun een aquarium met verschillende toebehoren besteld en ik kan niet anders zeggen dan dat ik op uitmuntende wijze geholpen ben waarbij er van hun kant op een creatieve wijze met de klant meegedacht wordt. Je kan echt merken dat het mensen met passie voor de hobby zijn die hun best voor je doen en meer willen bereiken dan alleen een paar centjes verdienen. De beslissing was dan ook makkelijk genomen om, ondanks de grote afstand, bij hun mijn bestelling te plaatsen.
 
De bij van Keulen Cichliden bestelde bak is enige tijd geleden door hun hier gebracht, geplaatst en aangesloten (buitenfilter en verlichting). Hiervoor hebben ze de afstand van half Nederland afgelegd dus over de service heb ik niets dan goeds te melden.
Gisteren ben ik de bestelde vissen bij ze wezen ophalen en ik kan niet anders zeggen dan dat ook de winkel prima in orde is. De ruimte is misschien wat klein voor het grote aantal bakken waardoor je bij drukte (en dat was het best wel) wat om elkaar heen moet manoeuvreren maar daar staat tegenover dat er een aanzienlijk grote collectie vissen (uiteraard voornamelijk cichliden) te zien en te koop is. De bakken zien er netjes uit, hebben allemaal wat inrichting en de vissen ogen zonder meer gezond. Ondanks de drukte werd ik keurig en op een uiterst prettige manier geholpen. Mijn vissen werden ook zeer goed verpakt in plastic zakken met zuurstofen uiteindelijk in een thermobox met heat pack om de lange reis door de vrieskou goed te doorstaan. Ze zijn hier dan ook in prima staat aangekomen en zwemmen vrolijk rond ik de nieuwe bak.
Al met al blijf ik dus buitengewoon goed te spreken over Van Keulen Cichliden. :)
 
VKC is op het moment bezig met uitbreiding d.m.v. een nieuw pand, meer informatie & de voortgang is te volgen op hun FB pagina.
 
Ik ben vandaag in Woudenberg op bezoek geweest in mijn speurtocht naar een mooi stuk hout.
Eerst kwam ik bij het oude pand, meteen werd me koffie aangeboden.
Erg mooie vissen, erg aardige mensen.

Voor de deur lag wat hout, waarvan ik een mooi stuk heb gekocht.
Ik werd ook verwezen naar het nieuwe pand aan de voorstraat 5 in Woudenberg.
De zaak is officieel nog niet open maar omdat ik hout wilde en de meest mooie stukken al naar het nieuwe pand zijn verhuisd mocht ik daar ook een kijkje nemen.

Wauw wat een mooie nieuwe winkel hebben ze daar in het centrum van Woudenberg.
De stellingen voor vis zien er echt geweldig mooi uit.

Ook in dit nieuwe pand werd me meteen koffie aangeboden.
Uit het nieuwe pand heb ik nog eens twee mooie stukken mangrove meegenomen.

Na de kerst maar toch uiterlijk half januari moet het nieuwe pand helemaal klaar zijn.
De vissen zullen worden overgewend naar de nieuwe lokatie, ook zijn er veel accessoires te krijgen in het nieuwe pand.
Naast cichliden gaan ze ook meer gangbare vissen en planten verkopen.

Voor foto's van het hout zie mijn fotoalbum.
 
ik ga daar binnen kort ook maar eens langs
 
VKC is inmiddels verhuist naar een prachtig pand. Nieuwe stellingen, nieuwe bakken, meer visaanbod! (inmiddels ook een sectie gezelschapsvissen ipv alleen maar cichliden, cichliden worden wel nogsteeds het zwaarst vertegenwoordigd :))

Tevens een mooi aanbod aan hout, (nep)rotsen, achterwanden en allerlei techniek (van luchtpomp tot extern filter tot verlichting).
Dealer van diverse merken aquaria + dealer van Aquajaja Diamond (aquaria op maat).

kortom: vooral een keer gaan kijken!

Schermafbeelding 2020-02-02 om 01.31.08.png
 
En het mooiste vergeet je!!!
Plantjes....
 
Ik vond op you tube een leuk filmpje van een jong meisje Nickey , zij heeft van o.a. Vkc maar ook aqua Amazon een mooi filmpje gemaakt van de nieuwe zaken.
 
Ik ben er twee weken terug geweest. Erg mooie winkel, erg aardige mensen en verstand van zaken. Echt een aanrader.
 
De nieuwe winkels is helemaal top! Prachtige voorraad hout, ruim assortiment vis. Vriendelijk personeel & een prima bak koffie. Zeker een aanrader.
 
Ik ken deze mensen persoonlijk en ik moet zeggen, de vissen worden uitermate goed verzorgd.
Dat komt vooral omdat deze zaak uit liefhebberij is ontstaan en niet geld als voedingsbodem heeft.


Ruime bakken, ruime kennis en nemen echt de tijd voor je.
Ansoluut een aanrader en voor mij de rit van meer dan een uur zeker waard.
 
Kom er al ruim 10 jaar en kan niet anders zeggen dan dat ze een uitstekende service hebben! Heb een aquarium bij ze gekocht en meerdere vissen, ook op bestelling. En als je mooi hout zoekt voor je bak, kun je niet om ze heen, ze hebben altijd fantastische stukken. Kortom een fijne zaak met bevlogen mensen. Één minpuntje: ze zitten zo ver weg.?
 
Kwam eerder regelmatig en kan zeggen dat er veel kennis is en hele goede kwaliteit vissen.
Service is uitstekend.
 
Afgelopen zaterdag langs geweest.

Erg vriendelijk personeel. Helpen je graag. drinken een kop koffie met je mee.
Veel uitleg gekregen over hoe ze onstaan zijn en ook de roadmap loop der jaren.

Veel techniek, hout, aquaria en vis.

Eenmaal binnen in de viskamer, is het echt een leuke beleving, gevarieerd van klein tot grote vissen. en veel vissen wat je niet 1 2 3 bij een standaard LFS tegenkomt.

Ik ben blij dat ik er zeker langs ben geweest. keek mijn ogen echt uit.

Ook naar de grote stukken hout. zat echt te kijken hoe groot moet je bak wel niet zijn als je sommige bakken ziet haha.

zal er zeker nogmaals heen gaan.
 

Terug
Bovenaan