Y koppeling waar te koop


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Ik ben op zoek naar een Y koppeling om de eheim 2080 aanzuig van 2 naar 1 t maken. Weet iemand waar ik deze kan vinden
 
Jaik weet de slangmaat niet maar die van gardena was maar een voorbeeld.

Maar zei jij niet laatst iets over van 1 naar 2 slangen wellicht niet echt goed was? Bertus?

Of haal ik je door de war met een ander?
 
Waarom zou dat niet goed zijn? Is het niet goed, komt hij eer vanzelf achter,\

Ondervinding is de beste leermeester.
 
Geen id laatst was dezelfde vraag, dacht dat je zei dat het niet goedwas vanwege zuigkracht en juiste andwre slangmaten. Maar dan ben ik inde war
 
Ik zou het Y stuk gedeelte van druk PVC buis maken en dan daarna pas over op aquarium slang. Dan ben je een stuk flexibeler met hoe je het maakt. Ik kan bijvoorbeeld wel T-stukken vinden voor 12/16 of 16/22 slang maar geen Y-stuk. Ook wil je vermoedelijk 1 uitgang van het Y-stuk met een grotere diameter maken, dat gaat makkelijker met PVC en is tenminste verkrijgbaar en is redelijk goedkoop.

Bijvoorbeeld hier: https://www.aquastorexl.nl/beregening/leidingwerk-en-fittingen/
Maar er is genoeg concurrentie van andere websites, zoek maar op PVC drukbuis en je vindt genoeg!
 
Klopt Liran,

dit is een filter met 2inlaten en 1uitlaat.
als je met een Y gaat werken moet je van die 2 dunnere slangen wel naar 1 dikkere.
 
google … plastic Y 16 mm.. zei ik al.
Zie je er genoeg om uit te zoeken.
 
276426
 
Ja, maar op de pompen is het ook vernauwd, he.
Kan hij misschien inkorten, dan groter.
 
Dit is een pomp met 2 inlaten.

Hij wil de aanzuig van 2 naar 1 maken, dan kan je niet en vernauwend werken en nog is doorlussen met dezelfde slangmaat...
 
Ja, dat weet ik, RICK.
Dat is al uit den treure gezegt.


Ondervinding , he. is der beste leermeester.
Google staan er honderden. ook met goeie maat.

16 mm in Y.
 
Het zal niet makkelijk zijn om een y verbinding te vinden met 2 verschillende slangmaten.Wel veel slangverbindingstukken met 2 verschillende diameters.
 

Terug
Bovenaan