YinYang's Rio 400 discusbak


Ik weet niet wie gisteravond nog allemaal gereageerd heeft op mijn vraag welke dwergcichlide (holenbroeder) ik het beste in mijn discusbak kan zetten, want ivm een crash zijn er helaas 3 dagen verloren gegaan op dit forum.

Het laatste wat ik gelezen had was de Apistogramma Cacatuoides. Als iemand nog meer tips heeft hoor ik dat graag. De Apistogramma Cacatuoides vind ik zeker een goede optie! :)
 
Mn nieuwe baby's zitten er ook in :D

discus_joey.jpg
 
Mooie schijfjes. ;)
 
Dat zijn mooie discussen (mooi ingerichte bak ook)! Tis dat ik al maanvis heb zitten anders zou ik ook wel een groep schijfjes willen hebben.
 
Dank jullie wel! Ze doen het nog erg goed! Hopelijk groeien ze snel uit tot grote schijven! :D
 
Dan moet je veel goed voer geven en veel water wisselen. Dan groeien ze wel :)
 
Oh dat doe ik ook wel hoor, dus dat gaat wel goed komen! ;)

Voer zo'n 6-8x per dag kleine hoeveelheden en ververs om de dag 30-50% water.
 
Haha dat denk ik ook wel. Twijfel alleen of ik ook nog discusmix moet geven met runder-/kalkoenhart. Ik geef al wel de mix van zeevruchten en daarnaast nog veel soorten diepvries, granulaat en vlokken.
 
Ik doe het persoonlijk niet. Maar die keuze moet je voor jezelf maken
 
Ik sprak eens iemand die bij Artis heeft gewerkt en hij raad het voeren van hart hoe dan ook sterk af. kalkoen en runderen zwemmen ook niet in de Amazone rond. Dus het is volstrekt onnatuurlijk, en volgens hem onnodig.
 
Ik kan er niks meer aan toevoegen :)
 
Die gedachte had ik inderdaad ook al Botia. Ik laad het lekker bij mijn huidige voerpatroon :)

Geven jullie wel tubifex en rode muggenlarven? Ik geef dit 2-3x per week (bevroren), maar had gelezen dat het ziekten met zich mee kan brengen...?
 
Wel rode muggelarven. De bevroren dan ook :)
 
als het in gevroren is kan je er normaal gesproken niks van krijgen

je loopt alleen risco met levend ik geef alle dagen wel wat levend muggenlarven (rood zwart)
en tubifex alleen hier ben ik mee gestop ivm ik regelmatig planaria tref in de tubifex
kan op zich geen kwaad maar het zijn rete irritanten wormen die over je glas kruipen
 

Terug
Bovenaan