Wat is er nieuw

ZA van Zap

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zap
  • Startdatum Startdatum
Zap zei:
Maar die discussie heeft er wel toe geleidt dat er een extra aquarium komt... 😀 :engel:

Welke afmetingen gaat die krijgen dan??

Das de volgende discussie... 😀

Maar stuur aan op 1,20 to 1,50.

Ik ga inzetten op 1,50...mijn vrouw kennende zal het dan 1,20 worden....

Haha, ik wil wel als mediator optreden dan wordt het 1.35 😀

Ahaa, je woont in Zuid Amerika zie ik nu.. 😳
Lijkt me echt geweldig wonen daar! Lekker warm, blijft het zo rond 28 graden?
Misschien een leuk vijvertje erbij.. 😉

panchax zei:
Ahaa, je woont in Zuid Amerika zie ik nu.. 😳
Lijkt me echt geweldig wonen daar! Lekker warm, blijft het zo rond 28 graden?
Misschien een leuk vijvertje erbij.. 😉

Gemiddeld wel het jaar rond, op dit moment is het iets warmer en de bak zal zo rond de 30 graden zijn nu.

Buiten heb ik meerdere (kweek)vijvertjes (90 liter kuipen). Hoef je niet zo veel aan te doen.
Daarin kweek ik paradijsvissen, poecilia Kempkesi en Serpea Tetra. Belangrijk hier is dat ze in de vijver graag muggenlarven eten 😉

Lukt het kweken goed? En foto's van de vijvertjes zijn welkom. 😉

Botia zei:
Lukt het kweken goed? En foto's van de vijvertjes zijn welkom. 😉

Paradijsvissen gaat uitzonderlijk goed....maar helaas heeft vorige week een kat/vogel/ander dier m'n kweekstel er uit gevangen....maar heb nog denk ik zo'n 50 a 60 kleintjes (<1 cm) van een nest en nog zo'n 40 (ca. 1,5 a 2 cm)van een voorgaand nest.

Poecilia gaat aan een stuk door 😉 Gebruikte ze deels als voer voor de bladvissen en regelmatig zet ik er wat uit vanwaar ik ze ooit heb gevangen.

Serpea Tetra heb ik net uit gezet en over een tijdje gaan ze over naar een kuip met een rooster/net om de eitjes te sparen. Nu mogen ze eerst op krachten komen met (wild)voer.

Ik zal eens wat foto's maken en plaatsen.

Vervelend dat je kweekstel Paradijsvissen is verdwenen maar uit die jongen zal je vast weer een mooi stel kunnen selecteren.

Heb je wildvang Serpea Tetra's? Wat hier in Nederland te krijgen is zijn vooral kruisingen van diverse op elkaar lijkende soorten die dan als Serpea Tetra verhandeld worden.

Vlakbij het vliegveld van Paramaribo schijnt een water te zijn met hele mooie wildvorm Guppen. Wellicht is dit interessante informatie voor je.

De Serpea Tetra's heb ik destijds gekocht....maar weet eerlijk gezegd niet of het wildvang is....

Rond het vliegveld van Paramaribo bedoel je Zanderij of het vliegveldje in Paramaribo?

Bij Zanderij heb je veel kreken (zwartwater) die vol zitten met vis, zelfs maanvissen en discus, maar die (maan en disk) komen daar van nature niet voor. Verder wel bijlzalmen, corydora's, verschillende tetra soorten e.d.

Aan de zijde waar ik woon (noord) richting Saramaca zijn tevens veel zwartwaterkreekjes e.d. echter deze krijgen (deels) ook wat brakwater van de kust. Het zwarte water is dus niet echt zuur maar ligt meer rond de pH 6,5 a 7,5. Hier heb ik mijn huidige bestand hoofdzakelijk gevangen.

Het nadeel van dieper land inwaarts vis vangen is het transport. Met de auto redt je het vaak niet in 1 dag en met het vliegtuig (klein) is et gewicht vaak de beperking. Dus om dan emmers vol vis mee te nemen wordt niet echt in dank afgenomen. Dat is me alleen gelukt met de kardinalen. Maar dat gaf wel wat problemen en er was veel overtuigingskracht noodzakelijk. Uiteindelijk wat kleren en schoenen achter gelaten om gewicht te sparen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan