Zaden bestellen via wish


Toen ik na de vakantie de deur open trok, vond ik een vage inie minie envelop met mijn adresgegevens erop. Nadat ik zeker wist dat het geen miltvuur bevatte, heb ik t geopend en ik vond zwarte zaadjes met een kaartje erop waar op stond: B... ? what the f is B? Nou we gaan het meemaken! Heb een bak met zand en aquarium water nu op zolder staan, veel indirect zonlicht en lekker warm... succes met groeien B!
C4A00E7A-BB3C-41E1-90C2-FEBABC4122E9.jpeg
 
Vraagje @Norion .... Als er een bak met zand en aquariumwater boven staat, wat heb je dan met het zaad gedaan (of de envelop)?

Ik vermoed dat noch de bak, noch het water noch het zand niet zullen groeien.

:DD:DD

Ben benieuwd of het lukt.
 
Laatst bewerkt:
De beschrijving was in zeer gebrekkig engels. Iets met; laat het niet verschroeien, iets met water en tussen de 20 a 30 graden. Heb nog genoeg zaadjes over, jullie zeggen doe ze niet onder water?
 
Tot aan de helft in het water plaatsen zou bij sommige soorten nog wel kunnen,
maar nu krijgen je zaadjes geen zuurstof dus gaat dit denk ik niet lukken...

Ontkiemen zou je kunnen doen om zaad op natte watten te plaatsen, of natte koffiefilters. Als ze dan een wit puntje krijgen kunnen ze de grond in.
Maar dit is micro-zaad; dus opkweken in vochtige potgrond gaat het beste: dus een ouderwetse drystart
 
Graszaad wordt ingezaaid en de grond wordt een beetje vochtig gehouden. Met de nadruk op een beetje. Na 10 dagen zie je dan de grassprietjes. Maar graszaad in een plas water in de grond krijgt het eerder benauwd.
 
Dry start it is dan! Sowieso moet het iets roods worden... heb alleen rode planten besteld. Ben erg benieuwd!
 
? jullie hebben helemaal gelijk, eeuwig dank voor dit forum en zijn leden haha! Ik dacht: aquariumplant dus hup in dat water jullie. Heb nu een bak met zand en aquariumwater en een bak met natte aarde met folie erover (drystart). Ik zal jullie op de hoogte houden ?
 
de duitse aquascaper aquaowner heeft een paar filmpjes over zaadjes uit china.
 
Laatst bewerkt:
Heeeel cool! Die ga ik als ik thuis ben eens bekijken! Bedankt voor de tip
 
Nou gelukkig hoef je ze maar weinig te snoeien want dat is wel een pijnlijke aangelegenheid denk ik :p
 
Je kunt er ook maisplanten in zetten. Heb je meteen een tropische plant in een tropisch aquarium. :)
 
Oké, ik moest net wel echt heel hard lachen om dat plaatje corne en toen ik het probeerde uit te leggen aan mijn niet-aqua-man...?? heerlijk dit.
 
"...Ontkiemen zou je kunnen doen om zaad op natte watten te plaatsen, of natte koffiefilters. Als ze dan een wit puntje krijgen kunnen ze de grond in.
Maar dit is micro-zaad; dus opkweken in vochtige potgrond gaat het beste: dus een ouderwetse drystart"
Ik doe het sinds een paar jaar eigenlijk ook allemaal met koffiefilters. Je neemt een koffiefilter deze hou je met een hand open terwijl je hem nat spuit met een plantenspuit, zaadjes verdelen in het filter zodat ze niet tegen elkaar aan liggen. Het filter dicht laten vallen zodat de vellen op elkaar komen met de zaadjes ertussen. Ik steek de natte koffiefilters dan in een plastic zakje en hang ze met een plakbandje aan de binnenkant van de keukenkastjes. De wortels groeien dan recht naar beneden toe waardoor ze gemakkelijker in de planten zijn dan wanneer ze helemaal gekruld zijn. Het slagingspercentage op deze manier ging bij mij enorm omhoog ten opzichte van andere methodes.
 
Ik doe het sinds een paar jaar eigenlijk ook allemaal met koffiefilters. Je neemt een koffiefilter deze hou je met een hand open terwijl je hem nat spuit met een plantenspuit, zaadjes verdelen in het filter zodat ze niet tegen elkaar aan liggen. Het filter dicht laten vallen zodat de vellen op elkaar komen met de zaadjes ertussen. Ik steek de natte koffiefilters dan in een plastic zakje en hang ze met een plakbandje aan de binnenkant van de keukenkastjes. De wortels groeien dan recht naar beneden toe waardoor ze gemakkelijker in de planten zijn dan wanneer ze helemaal gekruld zijn. Het slagingspercentage op deze manier ging bij mij enorm omhoog ten opzichte van andere methodes.

Ja dat deed ik ook eens zo Daan en toen ik het keukenkastje open deed floepte er opeens een palmboom mij tegemoet :DD :DD. Nee, dat is een geintje want al de bestelde zaden van mij was troep.
 
Bedankt voor de uitleg hoogheid! Er komen ooit nog meer zaadjes binnen. Had er vier tegelijk besteld maar pas 1 binnen gekregen 😂 dan zal ik ook “de koffiefilter” Proberen 🕺 💃🏻

de zaadjes in de bak met water en zand zijn aan het ontkiemen! Om vervolgens eenbarre dood te sterven aan zuurstof tekort haha. De zaadjes in de aarde zitten nog dicht... zal zo ff een foto schieten
 
32228DC5-F29F-4CF8-98F5-C51B137CDD4C.jpeg
4A539B26-C472-43B3-B6A7-A60D13E75914.jpeg


We have a winner! Drystart werkt als een malle! Nu bedenken wat ik er mee wil gaan doen 🤪
 
De omschrijving zegt: aquactic plant B... ik ga even mijn mail doorspitten om te kijken wat het nou precies was
 
Ik denk toch dat het in dit geval wel om echte moeras planten gaat gezien de natte grond in het bakje
en het zefs in een laagje water ontkiemen van de plantjes.
 
Ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen welk soort het is. Ik kan het ook niet meer terugvinden in de mail. Had t verwijderd en mijn prullenbak heeft zich geledigd. Sorry jongens! Als het plantje wat groter is, kan ik het jullie vertellen! Poeltje starten?
 
Toch apart dat als je op Schiphol van buiten een EU land aankomt en je hebt nog een maanzaadbolletje in je handbagage je bekant nucleair gereinigd moet worden en dat je wel zaden uit een Aziatisch land mag bestellen die life zijn en waarvan niemand weet wat voor planten er uit gaan komen.
 

Terug
Bovenaan