zal ik 1 honinggourami ruilen?


H

hemmel

Guest
Hallo,

Drie weken geleden heb ik twee honinggourami's gekocht. Ze begonnen samen de bak te verkennen en bleven in elkaars buurt. Ze waren mooi op kleur en hadden vaak hun vinnen volledig gestrekt. Eerst dacht ik dat ze identiek waren, maar intussen heeft een van de twee een zwarte streep op zijn buikvin gekregen.

De gourami met de zwarte streep woont in de grotten en laat zich weinig zien. Hij is nog steeds op zijn mooist. Als hij tevoorschijn komt, jaagt hij achter de bleke gourami aan.

De bleke gourami hangt in het open water in een hoek. Hij heeft nog steeds geregeld al zijn vinnen tot hij uiterste gestrekt. Maar langzaam aan zie ik hem achteruit gaan. Hij rust soms met zijn staart op de bodem. Hij hangt soms scheef in het water. En intussen heeft hij ook een scheurtje in zijn staart.

Ik denk dat ik misschien twee mannetjes heb en dat de bleke de territoriumstrijd verloren heeft. Kan dat?
En gaat dit door tot hij dood is?
Is het verstandig om hem naar de winkel te brengen en een vrouwtje te vragen?
 
Kun je wat meer informatie geven? Formaat aquarium? Dicht beplant? Watertemperatuur? Toevallig een foto van aquarium en vissen?
 
Mijn vissen pesten mij!!!

Als ik de camera voor het glas plaats, komen de molly's direct voor de lens neuzen en de gourami's maken dat ze wegkomen.
Ik probeer het vandaag nog te doen.
 
Een foto van de bak is ook prima want dan hebben we een indruk hoe de inrichting is en wat de medebewoners zijn.
Misschien kun je toch ook een foto van de "bleke" Gourami proberen te maken. Makkelijk is het vaak niet.
 
hemmel%20aquarium.jpg
 
hemmel-aquarium.jpg


url]


url]


De bak is 60 liter op 25 graden. Er zitten 2 gourami's en twee black molly's in, en vier japonica-garnaaltjes.

De middelste foto is de fellere vis, die in de grot en tussen het 'koraal' woont. Dat hij een zwarte streep op zijn buikvin heeft, valt weg doordat de blauwe rand van de achtergrond ermee samenvalt.
 
je gouramies houden van een hele andere inrichting dan dat je nu hebt. het zijn oppervlakte vissen en wensen(lees:moeten) drijfplanten hebben. Ook is het uberhaupt verstandig om echte planten in een aquarium te zetten. Deze zijn namelijk super belangrijk voor een goed ecosysteem. Plastic ornamenten zien er misschien mooi uit maar het voegt weinig toe voor de vissen zelf..

Middelste is sws een man, van de laatste weet ik niet zeker dus houd ik het antwoord voor mezelf..

de temperatuur mag in de zomer wel deze temperatuur zijn, maar zet de verwarming maar op 22. Vinden deze vissen fijner.
 

Terug
Bovenaan