Wat is er nieuw

zand blijft niet liggen op plek

aquariumfan

Member
Lid geworden
25 oktober 2023
Leeftijd
15
Beste allemaal,
Ik heb een vraag over hoe ik er voor kan zorgen dat het zand blijft liggen in het aquarium.
Mijn probleem: Ik heb in aan de rechterkant van mijn aquarium mijn filter uitstroom. En die staat gericht op de linkervoorkant van mijn aquarium omdat daar mijn co2 uitstroom zit. Maar in de linkervoorkant van mijn aquarium gaat elke keer het zand weg en ontwortelen de planten daar dus.
Heeft iemand misschien een oplossing voor mij, hoe ik toch de stroming richting mijn co2 uitstroom kan behouden. Maar het zand wel blijft liggen.

Groeten,
Arij

Hoeveel liter is de bak en welke filter gebruik je en wat voor bodem? Ik heb nog nooit met gewoon grind meegemaakt dat door de uitstroom planten "ontworteld" worden.
Wat voor uitstroom gebruik je hierbij?

je kunt een paar keien zodanig neerleggen dat de planten de kans krjijgen gped te wprtelen

ik heb een 70l bak met een tetra ex 600 plus filter maar de vissen lijken geen probleem te hebben met de stroming en naar mijn gevoel is de stroming ook niet te hardt of zo

bij de filter zat een sproei buis maar die heb ik er gelijk afgehaald omdat die erg veel ruimte in nam

Probleem gevonden dus, nu die uitstroombuis op maat maken en terug er op!

ik heb een 70l bak met een tetra ex 600 plus filter maar de vissen lijken geen probleem te hebben met de stroming en naar mijn gevoel is de stroming ook niet te hardt of zo
In de quote van Andre staat de 700 en dat is wel een verschil volgens mij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan