Zand mengen.


K

Krekel

Guest
Voor de bodem van mijn aanstaande wateravontuur overweeg ik ofwel het aloude 1-2 mm aquariumgrint ofwel het veel gebruikte zand van de oranje doe het zelver. Over deze laatste een vraag. De donkerbruine kleur die zij aanbieden vind ik erg mooi maar een beetje te vlak omdat een beetje te breken dacht ik eraan om er wat van de zwarte kleur bij te mengen. Normaal meng je geen verschillende soorten omdat vroeg of laat er 1 van weg zal zakken maar hoe gaat dat met verschillende kleuren van hetzelfde spul ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het dezelfde korrel is dan zal dat denk ik niet uitmaken.
 
Dat dacht ik eigenlijk ook
 
Alleen bij andere korrelgrootte kun je problemen krijgen maar als alleen de kleur anders is dan ligt dat anders lijkt me.
 
Hoeveel zakken zou je nodig hebben voor een 80x30 oppervlakte ?
 
In mijn 60cm gingen er 2 in geloof ik. Dus 3.
 
Zoiets vermoedde ik al een derde deel zwart erbij lijkt me dan wel te proberen.
 
Niet onmogelijk en het is maar een veronderstelling dat het soortelijk gewicht, dus materiaal verschil wel een zinking van de een of de ander kan krijgen.
 
80x30x4 cm = 9600gram

Dat zou 2 zakken zijn zo een beetje. Kan ook altijd nog met 2 beginnen en zien of er wat bij behoeft natuurlijk. Licht zal T5 worden daar heb ik nog een EVSA voor liggen. Moet er alleen buisjes voor bestellen.
 
Dat zou kunnen maar dat durf ik niet te zeggen dus.
 
Nu ja eerst het filtertje maar knutselen, en de verlichting organiseren. Ik denk dat ik voor 840 of 865 ga. of ik bestel gewoon allebei en kijk wat ik het mooiste vindt. Voor die paar euro P/S moet je dat niet laten.
 
Zelf heb ik de 830 en de 840 en de 840 zit er meestal dus boven.
 
Vind 865 zelf te "ziekenhuis" wit.

Deze zat ook boven mijn rekord 600

Deze vervangen voor een 840 en de kleuren van de vissen kwamen veel beter uit.
 
Van de week maar eens naar de H*rnbach peddelen. Eind september zou er hier in het durp 1tje moeten openen maar das ietwat te lang wachten.
 
Ik heb het aquasand van de Hornbach en dat is in diverse kleuren te koop.
 

Terug
Bovenaan