Zand of grind en licht of donker?


3 zakken van 5 kilo zal wel genoeg zijn dan toch? Of is het verstandiger om er 4 te nemen?
 
Ok�, bedankt voor je advies Mark.

Hoor ook nog graag de mening van anderen die hier een mening over willen geven. ;)
 
Zoals ik al zei is wat extra nooit weg dus daar heeft mark zeker gelijk in ;).
 
Dan worden het 4 zakken!:)

O ja, de Lido 120 wordt wel veel aangeboden op Marktplaats, wat is er mis met die bak? :p
 
Dat is een grapje neem ik aan kellemes? :sorry:
 
;)
Marktplaats staat vol met aquaria, voornamelijk "wegens be�indiging hobby", soms ook wegens "aanschaf groter aquarium".
Juwel is nu eenmaal marktleider denk ik zo, top 3 op z'n minst.. dus zie je veel van hun bakken aangeboden.
 
Mark is vast serieus ;)
Ik weet het niet hoor. Ik ken het verhaal niet van het knappen van het glas.
 
Nee, is onzin wat hij praat.

6 mm blijft 6 mm.
Bij mij staat er een 175 kg op het glas, zonder te breken.
Als er geen scherpe drukpunten zijn ,is er niets aan de hand.
 
Haha gelukkig maar en wist het ook wel, Juwel is gewoon goede kwaliteit.

Verheug me er echt op mijn nieuwe aquarium, kan niet wachten tot ik kan beginnen met inrichten! Ga bij Romberg ook nog kijken of ze een mooi stuk (kien)hout hebben en ze hebben vast nog veel meer verleidingen zoals mooie plantjes etc haha. Gelukkig kan ik nog geen vissen kopen, scheelt weer. ;)
 
Susanne zei:
@Crash: ik wil sowieso een achterwand, vind ik gewoon mooier, maar dat is een kwestie van smaak. :)
Ik heb hier bewust voor gekozen, daar ik een plantenbak wou en het meeste van de achterwand dus door de planten niet meer te zien zou zijn. Scheelde me behoorlijk geld met zo'n bak formaat. :)
 
Dan snap ik het inderdaad wel, zeker met zo'n grote bak.

Ik houd van een iets rustigere bak. Vind zo'n plantenbak bij anderen altijd erg mooi, maar dat lukt mij toch niet en heb ook geen tijd voor zoveel onderhoud.

Maak er voor mezelf wel iets moois van een ga hier zeker foto's plaatsen als ik de bak heb. :)
 
jessicapilon zei:
http://www.tuinexpress.nl/black-sand

Deze bedoel je dus. ja die is goed voor de Cory s en ik denk dat daarmee het stuiven wel meevalt hoor. het is wel iets fijner dan dat van de Hornbach maar volgens mij wel grover dan gewoon zand.

Ik gebruik geen achterwanden maar van die posters die je achter de bak kan doen. Als je ooit alg op de achterwand krijgt dan is dat vaak lastig schoon maken.
Maar welke het mooist is dat is smaakgebonden denk ik. Wat ik mooi vindt dat kun jij wel afschuwelijk vinden.

Hier heb ik vorige week zwart zand besteld en nogsteeds niet binnen en niks van gehoord behalve "bestelling word verwerkt"
 
Liesseling zei:
Hier heb ik vorige week zwart zand besteld en nogsteeds niet binnen en niks van gehoord behalve "bestelling word verwerkt"
Even bellen!
Zorgt geregeld voor opheldering.
 
@Liesseling: dat is vervelend zeg, hopelijk kan je contact met ze krijgen en heb je het dan snel in huis.

Ik heb inmiddels 4 zakken zwart zand van de Hornbach in huis, ben er erg blij mee! Hopelijk komende zaterdag het aquarium etc ophalen, moet dan alleen al wel eerder bepaald hebben welke achterwand het moet worden omdat ze op zaterdag geen tijd hebben op deze te plaatsen. Vind dat toch wel erg moeilijk vanaf een plaatje... Iemand nog een mening hierover? Wil dat het afsteekt bij zowel de zwarte bodem als het witte aquarium, dus hij moet niet te licht en niet te donker zijn. Verder houd ik van een neutrale kleur, maar wel een beetje sprekend. Ik twijfel nu tussen de Juwel Stone Clay, de Stone Lime en de Cliff Light.
 

Terug
Bovenaan