Zand


ja , dat moet wel goed gaan lijkt me
 
als het maar hele kleine korreltjes zijn en niet van dat zwarte grind
 
Wa heb je nu dan?
Ik heb nu zand uit de dierenwinkel maar ik weet niet welk merk... het is denk ik iets van 0.2 mm
 
trek er eens een vork door heen, en kijk wat er beurt. zand meer als 2- cm verstikt.
Dan ook de Zanzibar.
 
trek er eens een vork door heen, en kijk wat er beurt. zand meer als 2- cm verstikt.
Dan ook de Zanzibar.
Wat bedoel je precies?
 
Dan komt er geen zuurstof diep genoeg. en verstokt.
Vandaar die belletjes, methaan.
zand afzuigen zou kunnen helpen.
 
er is nu 2 maanden bruinalg. kijk nar de bodem.
 
Ja. vooraan 2 cm , en hoger wat meer voor de planten.\
Ik zal de Zanzibar bestellen.... en dan eerst wat water uit aquarium om wee opnieuw te gebruiken...
En dan hele bodem afzuigen en vervolgens als het water steeds zakt weer nieuw water erin (ik laat de cissen erin tijdens afzuigen dus water zal niet al te laag komen te staan... en dan (zand wat al van tevoren gespoeld heb) erin
 
ik had de sansibar orange. echt verschrikkelijk spul. na een half jaar stuivde het npg steeds als een gek. Mijn slangen zat ook altijd vol moet vuil van dat zand. vorige week vervangen door filterzand van Wildkamp en dat is echt een verademing vergeleken met die zooi van JBL. Ik heb geen ervaring met de zwarte variant. Maar ik ga echt nooit meer voor JBL. Volgens mij hebben ze bij hornbach ook alternatieven die veel beter zijn.
 
ik had de sansibar orange. echt verschrikkelijk spul. na een half jaar stuivde het npg steeds als een gek. Mijn slangen zat ook altijd vol moet vuil van dat zand. vorige week vervangen door filterzand van Wildkamp en dat is echt een verademing vergeleken met die zooi van JBL. Ik heb geen ervaring met de zwarte variant. Maar ik ga echt nooit meer voor JBL. Volgens mij hebben ze bij hornbach ook alternatieven die veel beter zijn.
O bedankt voor het melden!!! Het laatste wat ik wil is stuivend zand....
 
En het laatste wat wij willen is weer een bak wat volledig uit balans is.
Dus graag met beleid die bodem vervangen en vooral niet gelijktijdig met filter aan de gang etc.
 
En het laatste wat wij willen is weer een bak wat volledig uit balans is.
Dus graag met beleid die bodem vervangen en vooral niet gelijktijdig met filter aan de gang etc.
Nee idd!! Ik zal heel voorzichtig zijn!
 
En wil je graag zwart:


is ook niet te fijn in korrel, dezelfde maat als Raoul zijn filterzand link.
 
En wil je graag zwart:


is ook niet te fijn in korrel, dezelfde maat als Raoul zijn filterzand link.

Ik heb deze ook gebruikt en was er zeer tevreden over maar ja het is een ander prijskaartje dan die van Wildkamp.
 

Terug
Bovenaan