Zandbodem geeft al dagen stofwolk


J

JJve

Guest
hoi allemaal! Sinds een jaar of 3 houd ik vrij standaard aquariumvissen in een niet zo bijzondere bak. Vorige week hebben wij een juwel Lido 200 aangeschaft waarvan ik een soort zee-look wil gaan creeeren. Basisstenen en ornamenten ( nepkoraal ed) al besteld en qua vissen wil ik richting de meer bijzondere vissen gaan. ( ga ik me pas op storten als de opstart is gelukt) echter is de bak 5 dagen geleden gevuld na het aquariumzand goed te hebben uitgespoeld. Nog steeds is het water dusdanig stoffig/ wazig dat ik echt niet tevreden ben. Wat raden jullie aan? Opnieuw vullen? Alles is al behandeld en startklaar gemaakt dus liever niet uiteraard.. enig idee of dit over gaat / zakt ????

4A3DAB32-A22F-4CA3-9357-FB47B55FC810.jpeg
D87115C5-7663-45E3-8C2A-D6866276E5EE.jpeg
 
In de regel zakt dit wel hoor. Volgens mij zie ik Anubia in je bak staan en als dat geen kunstplant is dan mag die niet met de wortelstok in de bodem. Ik daviseer je wel om ook genoeg gewone planten te nemen want die nemen stoffen op.
 
Welk zand is het exact, weet je de benaming van dat zand en waar heb je het gekocht ?
 

Terug
Bovenaan