Zandstraatje kan, alleen vraag ik me af hoe je het zand van het grind gaat scheiden en vooral.. hoe je het gescheiden gaat houden.
Hetgeen waar cory's kwetsbaar voor zijn is eerder slechte waterkwaliteit dan 'verkeerde' bodemsoort.. dus wat voor bodem je ook kiest, heb je onderhoud op orde.
Verder zijn er veel mensen die een voorkeur hebben voor het houden van cory's op zand omdat ze met die fijne korrels logischerwijs wat makkelijker er doorheen wroeten, met grovere korrels zal je wat minder snel zien dat ze met hun koppie er diep in wroeten.. afhankelijk van korrelgrootte en corysoort.
Het toeval wil dat vanmiddag ik even niet in de gaten had dat 1 van mijn kinderen samen met een vriendje tegen het aquariumglas aan het tikken was..
Ik zag dat alle dieren in totale paniek door de bak schoten, ook mijn cory's botsten vanuit paniek overal tegenop, logischerwijs de kinderen even opvoedkundig aangepakt 😉
Maar misschien is er zoiets gebeurd met jouw cory? Dat er iets is gebeurd waardoor hij zichzelf heeft beschadigd aan iets scherps?
Als je verder geen problemen ziet bij de dieren zou ik me geen zorgen maken.