Zap 300 Liter (100 x 44 x 70) opstart Azie-bak?


Z

Zap

Guest
Gisteren m'n nieuwe bak op gehaald :D

Gisteravond onderkast in elkaar gezet (alleen de deurtjes nog).
Kan nu verder met de techniek.

De bedoeling is een Azie bak, maar als iemand andere ideeen heeft met deze afmetingen, graag....


Nog in de doos:
zap300l1.jpg


Tatatatatatataaaaaaa:
zap300l3.jpg


:D

zap300l4.jpg
 
Mooie bak, ben benieuwd wat je er van gaat maken.
 
Mijn eerste gedachte gaat uit naar een ZO Azie bak. Koppel/groepje goerami's, rasborassen en iets op de bodem (botia o.i.d.)
Maar heb nog ff de tijd om daar over na te denken. Eerst maar de techniek etc in orde maken.
 
Hahah had er zelf een ZA bak van gemaakt, nu je er toch in de buurt zit :p
maar ik snap ook wel dat je iets anders wil, je hebt er al een, en ZO Azie klinkt ook goed
je idee klinkt goed, en mooie bak! mooi hoog ook!
 
ZooZa zei:
Hahah had er zelf een ZA bak van gemaakt, nu je er toch in de buurt zit :p
maar ik snap ook wel dat je iets anders wil, je hebt er al een, en ZO Azie klinkt ook goed
je idee klinkt goed, en mooie bak! mooi hoog ook!

Yep vandaar....maar ben erg afhankelijk wat er wordt geimporteerd.....dus vandaar nog niet geheel zeker
 
Mooi hoor Zap kun je lekker bezig.
 
Het klussen is begonnen...

Wel eerst een stuk of 50 kakkerlakken moeten afmaken tijdens het uitpakken van het aquarium.....
:stars: met dank aan de chinezen.....

zap300l5.jpg


Inmiddels een pick-up bak aan "driftwood" verzameld gisteren...als de achterwand gereed is gaan we passen en meten.
 
Mooi klussie.
 
Voor het piepschuim heb ik dik 50 km moeten rijden (en terug)...is niet te koop in de bouwmarkten, ben naar een "visverpakkingsbox" fabriek geweest voor twee platen van 1,20 x 0,70......

Maar ze staan inmiddels in de tegellijm en eerste verflaag (foto's volgen)
 
ben wel benieuwd! ziet er al goed uit, haha, handig zo driftwood uit de buurt zeker?
 
Even een kleine update. Was aan het knutselen geweest met de achterwand.............en nee ik ga geen vogels houden :D

zap300l6.jpg
 
Nee joh? Koppeltje vuurvinkjes of goudbuikjes?

Mooi zo te zien. Maar t resultaat is pas te zien als die stokken verdwenen zijn he.
 
Die worden erin verwerkt of niet? ziet er anders al mooi uit hoor!
 
Die stokken zijn nu alleen voor het op hun plaatshouden tijdens het drogen van de kit. Ze worden verwijderd.
Rechts in de hoek komt het HMF.

Mogelijk dat wel een deel van de stokken (= driftwood) wel verwerkt gaat worden. Dat zie ik als alles goed op hun plaats zit en de overige inrichting kan plaats vinden.
 
Techniek werkt, bak is waterdicht ( :D ), Nu spoelen, spoelen en spoelen......

zap300l7.jpg
 
Inmiddels bevolkt

zapmalaysia1.jpg


11 sumatranen
9 gouddanio
3 vrouw paradijsvis
1 flying fox
 
Op de foto lijkt het erg licht....(telefoon).......is iets donkerder in het eggie
 
Hmm,dan weet ik niet of ik het wel nog zo mooi vind... ;)
 
Uh ik bedoel dat ik het dan juist geweldig vind hoor! :juggle:
 

Terug
Bovenaan