Zap Zuid Amerika


Z

Zap

Guest
zap_zuid_amerika3.jpg



De enige vissen die gekocht zijn de Serpeatetra.

De overige vissen zijn door mijzelf gevangen in het wild:
- peocillia Kemkesi;
- Kardinaal tetra;
- Coridoras...? Brons kleurig;
- bijlzalmen
- ornato
- Guyana Leafvis
- potloodvissen;
- spatzalmpjes

De valliseneria is gekocht, de overige planten, bodemgrond, hout etc komen uit het wild.
 
Gaaf dat je die zelf kan vangen zeg.
Als je in de buurt komt hier mag je wel wat voor me meenemen als je wil :D ;)
 
Dat is nog eens goedkoop "winkelen" :)

We zullen een boodschappenlijstje voor je maken :D
 
TonHageraats zei:
Dat is nog eens goedkoop "winkelen" :)

We zullen een boodschappenlijstje voor je maken :D

Als hij ze kan meenemen scheelt ons dat ook weer verzendkosten Ton ;)
 
Hahaha,

Dat mag maar ik ben al een paar jaar niet meer in NL geweest en heb voorlopig ook geen plannen in die richting.

Ter info: Wij gaan regelmatig vissen (hengelen) en vaak (standaard in mijn auto een schepnet/emmer e.d) vis ook tevens de kanten af met een schepnet. Het nadeel is echter dat je de meeste vissen pas kunt herkennen als je thuis bent...op de een of andere manier verliezen ze gelijk hun kleuren tijdens het vissen en komen thuis weer op kleur.

Zo kan het gebeuren dat je denkt dat je jonge cichliden hebt gevangen maar thuis gekomen zijn het kleine roofvisjes (zoals de leafvis). Deze zorgen er wel voor dat het aandeel poecillia gering blijft. Een volwassen poecillia is te groot voor ze maar de jongen...mmmmmmm)
 
We hebben ook geen haast hoor ;).

Nu ik dit zo lees en dan de tv beelden in gedachten zie dan woon je wel in een hele mooie wereld zeg. In welk deel woon je als ik vragen mag en is daar ook een grote stad in de buurt te vinden?
 
jessicapilon zei:
TonHageraats zei:
Dat is nog eens goedkoop "winkelen" :)

We zullen een boodschappenlijstje voor je maken :D

Als hij ze kan meenemen scheelt ons dat ook weer verzendkosten Ton ;)
Wat denk je wat de hele papierwinkel er omheen kost? ;)
 
Ik woon in Suriname....Paramaribo
Een half uurtje de stad uit en je komt op de meest idillische plekjes....zeg maar gewoon jungle.

@ Botia: je hebt helemaal gelijk. Exporteren naar NL is vanaf hier niet te doen. Er is maar 1 vluchtlijn rechtstreeks en die is naar Schiphol...daar beginnen de problemen.
 
Kijk eens aan zeg. Altijd mooi weer dus. Velen zullen jaloers op je zijn hoor.

@Botia
Ach ja, het was denk ik meer als een joke bedoeld hoor :D ;)
 
Yepp.....Als rasechte geboren hollander heb ik voor mijn werk veel gereisd...uiteindelijk terrecht gekomen in Suriname...Ik durf te beweren dat het een van de mooiste landen ter wereld is om te wonen.
 
Dat geloof ik ook ja, dat hoor ik ook van kennissen welke of daar vandaan komen of er op vakantie zijn geweest.

Misschien eens foto's plaatsen van de juiste leefomgeving van de vissen welke je hebt gevangen en in je aqua zitten, kan misschien mensen inspireren :!
 
Goed idee dat van die foto's.

Morgen gaan we weer "vissen" dus ik zal kijken of ik wat intressante plaatjes kan schieten.
Wat ik wel geleerd heb inmiddels is dat niet alles wat in de aquariumboeken en op internet e.d. wordt beweert over de herkomstplaatsen/leefomstandigheden correct zijn.

Ter vergelijking: Eem voorn komt zowel in de kale sloten van Friesland voor als ook in de grachten van Amsterdam en de mooie omgeving van de Biesbosch.
 
Zap zei:
Goed idee dat van die foto's.
Wat ik wel geleerd heb inmiddels is dat niet alles wat in de aquariumboeken en op internet e.d. wordt beweert over de herkomstplaatsen/leefomstandigheden correct zijn.

Klopt wat je zegt, vandaar mijn verzoek :thumbs:

Als wij gaan googelen op de vindplaatsen van de vissen komen we meestal uit op reisfolders en prachtige plekjes welke de "waarheid" vaak geen goed doet.
 
jessicapilon zei:
Kijk eens aan zeg. Altijd mooi weer dus. Velen zullen jaloers op je zijn hoor.

@Botia
Ach ja, het was denk ik meer als een joke bedoeld hoor :D ;)
Dat snapte ik wel. ;)
 
Even een voorbeeld: de Poecillia Kemkesi.....ze worden hier todobeeri genoemd (niet verwarren met kikkervisjes die ook todebeeri wordt genoemd)... je vindt ze in kreekjes in de jungele ondergelopen stukjes land die moelijk bereikbaar zijn. Prachtige omgeving hoor uurtje varen met de boot, kapmes mee en jezelf een wegbanen....maar waarom zo moelijk doen voor een paar visjes (Ze zijn er namelijk wel maar je met ze echt zoeken, maar de omgevingsfoto's zijn prachtig). In de sloten rondom huizen komen ze in overvloed voor. De huizen lozen hun water op deze sloten en alles wat daar in zit.....en die "gupjes" vinden dat heerlijk...dat is hun menukaart voor een lekker volbuikje. Zelf wil ik iet met blote voeten door dat water lopen....echt ransig.

In het buurland Guyana (brits) worden ze massaal gevangen en op de markt verkocht als consumtievis....goed droog bakken met alles erop en er aan en je hebt een heerlijke snack....
 
Even ter verduidelijking: Poecillia Kempkesi i.p.v. Kemkesi....iets te snel met typen geweest :)
 
Zap zei:
Even een voorbeeld: de Poecillia Kemkesi.....ze worden hier todobeeri genoemd (niet verwarren met kikkervisjes die ook todebeeri wordt genoemd)... je vindt ze in kreekjes in de jungele ondergelopen stukjes land die moelijk bereikbaar zijn. Prachtige omgeving hoor uurtje varen met de boot, kapmes mee en jezelf een wegbanen....maar waarom zo moelijk doen voor een paar visjes (Ze zijn er namelijk wel maar je met ze echt zoeken, maar de omgevingsfoto's zijn prachtig). In de sloten rondom huizen komen ze in overvloed voor. De huizen lozen hun water op deze sloten en alles wat daar in zit.....en die "gupjes" vinden dat heerlijk...dat is hun menukaart voor een lekker volbuikje. Zelf wil ik iet met blote voeten door dat water lopen....echt ransig.

In het buurland Guyana (brits) worden ze massaal gevangen en op de markt verkocht als consumtievis....goed droog bakken met alles erop en er aan en je hebt een heerlijke snack....

Jammer dat het zo ver is en kostbaar want anders zou ik best een weekje willen komen kijken hoor.
 
Wat een leuk topic dit ! Wat gaaf dat je de natuur in het echt kan bekijken, en zelf je vissen kan vangen !

Heb je niet een kamer vrij ??? Met ongeveer 2 meter muur voor mijn aquarium ?

;)
 
Crash Cowboy zei:
Wat een leuk topic dit ! Wat gaaf dat je de natuur in het echt kan bekijken, en zelf je vissen kan vangen !

Heb je niet een kamer vrij ??? Met ongeveer 2 meter muur voor mijn aquarium ?

;)

Ho,ho. Volgens mij was ik toch eerst hoor CC :D ;).
Ach ik ben niet te beroerd om te delen hoor ;)
 
Gaaf zeg dat je het meeste gewoon uit de natuur heb gehaald.
Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's van de leefomgeving :D
 

Terug
Bovenaan