zee anemoon boven 18 watt tl licht wit?


Hoeveel liter is je bak want buiten de kleur om denk ik dat dit erg weinig licht is en lang geen 0,5W per liter (led).
 
50 liter bakje ik zit te lezen over die bartholemea annulata en die komt tot 40 meter onderwater voor dus denk eigelijk dat da wel goed komt met het licht meschien zelfs te veel?



 
Ik ken die Anemoon niet zo maar goed je wil ook garnalen hebben en je moet met zeewater erg weinig fosfaat en nitraat hebben en ik weet niet of je dat met een gewoon filter gaat redden. Wellicht kunnen de experts daar wat meer van zeggen.
Zelf draai ik met een eiwitafschuimer.
 
ja ik ga pedersons garnalen bij houden woorden max 2.5 cm met anemoon en wier. zit der al fosfaat in het zout da je koopt om water aan te maken of wat bedoel je ?
want me bioload blijft heel laag en ga elke week water wissel doen

 
Over het algemeen zijn anemonen dieren die niet super veel licht nodig hebben om gezond te blijven. Voor het exacte antwoord heb je zelf het antwoord al gevonden in de linkjes die je geplaatst hebt.

Als je bij de Condylactis gigantea kijk dan zie ik dat zij dieet vooral bestaat uit vleesachtig voer en zelfs vissen, hiermee moet je dus uitkijken met het houden bij andere dieren. Verder zie ik bij zijn dieet geen zooxanthellae waardoor je dus wel kunt zeggen dat ze niet veel licht nodig hebben om gezond te blijven.

De Bartholomea annulata heeft zooxanthellae wat betekend dat hij wel licht nodig heeft maar omdat ze vrij diep leven zal deze behoefte niet heel groot zijn. Ze eten ook zooplankton waarmee je prima een eventueel tekort aan licht kunt compenseren, dus om de paar dagen voeren met diepvriesvoer zou voldoende moeten zijn (zoals mysis, krill, artemis, een stukje mossel of garnaal gaat meestal ook prima zolang het niet te groot is).
 
ja ik ga pedersons garnalen bij houden woorden max 2.5 cm met anemoon en wier. zit der al fosfaat in het zout da je koopt om water aan te maken of wat bedoel je ?
want me bioload blijft heel laag en ga elke week water wissel doen

in het zout zou nooit fosfaat mogen zitten maar fosfaat en nitraat krijg je vanzelf door het voeren van je dieren.
 
Wat ik me dan nog wel afvraag is of je no3 onder controle kan houden als je geen afschuimer gebruikt in een relatief klein bakje.
 
Over het algemeen zijn anemonen dieren die niet super veel licht nodig hebben om gezond te blijven. Voor het exacte antwoord heb je zelf het antwoord al gevonden in de linkjes die je geplaatst hebt.

Als je bij de Condylactis gigantea kijk dan zie ik dat zij dieet vooral bestaat uit vleesachtig voer en zelfs vissen, hiermee moet je dus uitkijken met het houden bij andere dieren. Verder zie ik bij zijn dieet geen zooxanthellae waardoor je dus wel kunt zeggen dat ze niet veel licht nodig hebben om gezond te blijven.

De Bartholomea annulata heeft zooxanthellae wat betekend dat hij wel licht nodig heeft maar omdat ze vrij diep leven zal deze behoefte niet heel groot zijn. Ze eten ook zooplankton waarmee je prima een eventueel tekort aan licht kunt compenseren, dus om de paar dagen voeren met diepvriesvoer zou voldoende moeten zijn (zoals mysis, krill, artemis, een stukje mossel of garnaal gaat meestal ook prima zolang het niet te groot is).
bedankt voor de info en dus deze soort anemoon staan bekend als schoon maak plek voor parasieten en dergelijke in simbioze met de garnalen.
werkt dat ook in het aqrium en pakken die anemonen dan geen vissen?
 
Wat ik me dan nog wel afvraag is of je no3 onder controle kan houden als je geen afschuimer gebruikt in een relatief klein bakje.

Dat blijft afwachten natuurlijk, in het begin zal dit vast wel goed gaan maar afhankelijk van de vervuilers, verbruikers, het onderhoud, hoeveelheid voer, etc kan het na verloop van tijd nodig zijn om extra maatregelen te nemen.
 
als de wieren gewoon goed doen lijkt mij geen probleem en kan ook een hang on bakje gebruike als mini refugium of algen scruber van maken
wat ik heb gelezen is dat afschuimer nodig is als je te hogen bio load hebt maar je kan prima zonder
 
Dat blijft afwachten natuurlijk, in het begin zal dit vast wel goed gaan maar afhankelijk van de vervuilers, verbruikers, het onderhoud, hoeveelheid voer, etc kan het na verloop van tijd nodig zijn om extra maatregelen te nemen.
Beetje mijn gedachte maar we gaan het afwachten.
 
daarom en ik kijk goed naar de dieren die geven vaak ook aan wat der aan de hand is en vallen niet zomaar om dat is een proces dat langer duurt (zolang je niet veel voer in een keer in je bak gooit)
 
Zoutwater moet je niet met zoet vergelijken Patton en meer waarden zijn van belang zoals de ca en de mg. Ik meet dit wekelijks. Nu heb je verder geen koralen erin op de genoemde na maar zoetwater is wat makkelijker te onderhouden dan zout.
 
Zoutwater moet je niet met zoet vergelijken Patton en meer waarden zijn van belang zoals de ca en de mg. Ik meet dit wekelijks. Nu heb je verder geen koralen erin op de genoemde na maar zoetwater is wat makkelijker te onderhouden dan zout.
ik ga het mee maken john lijk me wel nice zoon anemoon met garnalen
 
Het is inderdaad leuk hoor zeewater en een andere tak van sport dan zoet. Wat vooral anders is dat is de prijs van alles wat met zoutwater te maken heeft ;)
 
Zoutwater moet je niet met zoet vergelijken Patton en meer waarden zijn van belang zoals de ca en de mg. Ik meet dit wekelijks. Nu heb je verder geen koralen erin op de genoemde na maar zoetwater is wat makkelijker te onderhouden dan zout.

Inderdaad kh, ca en mg zijn ook zeker belangrijk. Omdat er geen echte verbruikers van deze elementen in het bakje komen kun je het beste kiezen voor een zout met niet te hoge waarden, anders zullen de waarden alleen maar hoger worden.
 
Ik zou dan de Reef Salt van aquaforest gebruiken daar zitten namelijk alle elementen in die de anemonen nodig hebben. De Sea Salt versie heeft alleen de basis wat eigenlijk alleen geschikt is voor een aquarium met alleen vissen.


Maar Aquaforest is inderdaad zout met waarden zoals ik bedoel.
Als je bij die winkel kortingscode "zeewaterforum.info" gebruik dan krijg je 5% korting ;)

 

Terug
Bovenaan