Wat is er nieuw

Zee aquarium beginnen of toch niet

Floris24010

Well-known member
Lid geworden
1 augustus 2023
Hi!

Op youtube zie je soms van die 30 liter zee aquarium set ups. Is dit echt mogelijk en te doen? Aangezien ik alleen de verhalen ken dat het heel moeilijk is en je er heel veel meer mee bezig bent dan zoetwater.
Het zee aquarium wereldje is voor mij totaal nieuw. Ik heb wel al 5 jaar ervaring in zoetwater aquarium en paludariums.

Top bedankt voor de link! Ik snap dat er een koste plaatje aanzit als is dit grotendeels naar mening wel hoe gek je het zelf maakt een zoetwater aquarium kan je voor onder de 100 euro samenstellen (marktplaats) of ook naar de enkele duizenden euros nieuw.....
Het liefst wil ik een 30x30x30 of 40x40x40. Met 1 clownfish. Opstarten enz heeft natuurlijk veel tijd een aandacht nodig.
Is een zee aquarium veel meer werk als een zoetwater aquarium denken jullie? Ik ben nu gemiddeld 1 uurtje kwijt aan een volledig ingedraaide bak zoetwater per week. Of denken jullie veel te klein stabiel houden is zo goed als onmogelijk?
Als ik op marktplaats veel mn spullen koop aan welk bedrag zitten jullie te denken dat ik kwijt ben voor een klein zee aquarium? En de maandelijkse kosten?
Vanavond ga ik nog de links verder lezen en van het weekend misschien langs een aquarium winkel voor alleen informatie en ga ik even passen en meten wat past/kan.
Ook komt hij in mn slaapkamer te staan net als mijn zoutwater aquarium. Die hoor ik niet en is snachts donker is dit ook voor een zout aquarium zo?

Ik zou 1 anemoonvis in 30cm afraden, eigenlijk in 40cm ook, die van mij zijn naar de bak van Ice verhuist. Misschien een grondeltje (trimma soortje) of yasha goby met pistoolgarnaal?

@nilo1804 ik ga vanavond ff passen en meten wat er eventueel zal passen op mijn bureau