Wat is er nieuw

zee aquarium van jan fokke

Haal alles er even uit , paar minuutjes , een ander met een plantensproeiertje de stenen nat houden , snel visje vangen en alles weer terug .
 
oke doe ik dat volgend weekend of zondag even heb dan wat meer tijd
 
Let er dan wel op dat je bij de winkel terecht kan om de vis terug te brengen😉
 
oja ook wel handig, dus dan volgende week heb dit weekend mijn auto niet en om nou op de fiets er heen te gaan is ook niet echt handig.
 
Nee, want straks heb jij je vis uitgevangen en dan is er of geen vervoer of de winkel is dicht😀😀
 
haha ja dat moet ook niet.
dan moet die een week in een emmer overleven met verwarming en pompje
 
zit me niet mee allemaal, mijn weegschaal heeft het ook nog begeven dus nu druk opzoek naar andere niet te dure weegschaal.
 
Alles komt bijna tegelijk Jan als ik het zo lees🙁
 
ja alles komt tegelijk bij mij.
 
zit me niet mee allemaal, mijn weegschaal heeft het ook nog begeven dus nu druk opzoek naar andere niet te dure weegschaal.

Is het voor toevoegingen af te wegen , ik heb zo een dsr dingetje , die zijn niet duur (maar ben wel bijna aan een nieuwe toe na 2,5jaar , sputtert veel tegen )
 
Is het voor toevoegingen af te wegen , ik heb zo een dsr dingetje , die zijn niet duur (maar ben wel bijna aan een nieuwe toe na 2,5jaar , sputtert veel tegen )

Wel duurder dan de link van John.
 
ja is voor het zout af te wegen voor het verversen. en daarnaast gebruik ik hem ook gewoon in de keuken.
 
Ik gebruik eigenlijk nooit een weegschaal (buiten de keuken dan).
Voor het aanmaken van zoutwater heb ik een ton waar ik een markering in gemaakt heb bij exact 25l osmose water en verder heb ik in het begin uitgemeten dat ik een bakje (dat ik altijd alleen hiervoor gebruik) 6x helemaal vol met zout in het water moet doen om net iets onder de 1025 uit te komen. Dan alleen nog even nameten met de refractometer of dobber en klaar.
 
Maar altijd vervelend als er iets stuk gaat, en dat gebeurt natuurlijk altijd op het moment dat je hem net wil gebruiken.
Bij mij is dit weekend een blauwe LED balk kapot gegaan boven mijn bak.
 
Dan kun je ook een halen bij de Action voor een paar euro.
 
ja is altijd vervelend ja denk dat ik daar van de week eens heen ga of blokker
 
Voor gewoon zout af te wegen , gebruik ik een gewone soeplepel 😀 , zit er nooit veel naast .
30 liter aanmaken , zijn dan 30 schepjes .
 
oke ja dat is ook wel makkelijk, maar denk dat weegschaaltje makkelijker is.
 
zo vissenval is gezet

20180119_091729.jpg
20180119_092905.jpg
 
Nou als die net zo slim is als mijn worm dan moet je nog wel ff geduld hebben😀😀
 
haha ja moet er wel geduld voor hebben
er al een garnaal en een slak mee gevangen.
 
Ja maar ja dat is altijd zo he, wat er niet in moet dat heb je zo te pakken in de regel😀😀
 
haha ja klopt

net nog even een sterpoliep gehaald en een kenia boompje
 
Ik heb ook een Keniaboom en die is in de kleine bak in dat jaar wel 3x zo groot geworden. Die gaan super hoor.
 
Ja over een jaar zul je het zeker wel zien, maar nu eerst die vis uitvangen😉
 
Ja net als die smerige worm hier dus🙁🙁.
Ik ben momenteel mn koralen langzaam aan het overzetten want de waarden blijven goed in mijn ogen. Nitraat is 1-2mg en de po4 0.04.
Mitraxkrab is al over met de kreeft en volgende week ofzo gaan de Poetsgarnalen dan over en dan gaat de oude bak in de verkoop.
 
oke ja zal al aantal foto's maar wordt wel mooi ook je nieuwe bak. Ik hou het gewoon nog eerst lekker bij deze bak.
 
Ja het is ook meer dat Jessica wat groter wilde hoor maar het is qua verlichting een stuk mooier dan met de oude pl buisjes en je hebt wat meer ruimte voor visjes straks. En ik heb ook veel meer ruimte in mn portemonnee opeens:'(
 
Haha ja dat merk ik ook met dit aquarium is allemaal wat duurder
Maar hij is er uit 😀
Meteen ook weer wat anders gehaald een royal gramma loretto en goby maar die moet nog gevangen worden was te snel en te springerig. waardoor die in overloop kwam.
 
Leuk visje en hopelijk heb je daar meer plezier van.
 
Als die is gewent dan is een :foto: wel weer leuk😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan