zee aquarium van jan fokke


20180506_211515.jpg


bak vol mini garnalen
 
Nou dat is een hele verassing dan natuurlijk maar ook wel leuk om me te maken denk ik.
 
Leuk om te zien maar waarschijnlijk zal het niet lukken om er 1 over te houden, wel mooi gratis voer!!!!
 
Is het niet mogelijk om een aantal in zo n kweeknetje over te zetten die je in de bak kan hangen?
 
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd (heb ook geen garnalen meer) maar op de FB groepen komt er regelmatig iemand langs met foto's van jonge poetsgarnalen maar vrijwel altijd zijn ze na enkele dagen vertrokken.

Gewoon proberen zou ik zeggen. Apart zetten zou ik zeker doen, anders verdwijnen ze zeer snel in de buik van een andere bewoner vrees ik.
 
Ja of ze belanden in de stromingspomp en dan heb je gemalen garnalen:'(. Ik heb er ook 2 maar dan vast geen man en vrouw want heb nog nooit jongen gehad of gezien.
 
ik ga het kijken of het weer eens voorkomt
dan zal ik er wel paar appart zetten of zo
 
Ik heb regelmatig een nestje van de anemoon vissen maar de ochtend nadat ze uitgekomen zijn is er al niets meer te vinden. Ik wil het ook graag een keer proberen om ze groot te brengen al zal het waarschijnlijk wel veel werk zijn.
 
Dat is jammer Jan maar ja een volgende keer maar een broednetjes proberen voor een aantal;)
 
ja ga dat volgende keer maar eens proberen, nu zo eerst water meten en wisselen en tussen door nog moederdag.
 
Hoe en waar sla jij dit op? Ik gebruik van de lfs hier gewoon een lijst om met de hand in te vullen.
 
ja is wel makkelijk denk ik (eerste keer dat ik het gebruik). Had niet echt een tabeltje waar ik het bij hield alleen hier op forum maar is ook zo veel scrollen. Deze app had ik ooit al eens op telefoon gezet.
 
Ja dat is zeker zo en de lfs hier heeft op zn site lijsten staan die je dan zelf kan invullen.
 
Ik heb verschillende apps geprobeerd maar vindt een zelfgemaakte excel lijstje toch het makkelijkste werken. Zo kan ik alle gegevens die ik zelf wil erin toevoegen en beschik ik ook altijd over de info (laptop, mobiel, tablet, etc.).
 
Ja oke dat is zo excel werkt het makkelijkste, alleen heb het niet op mijn laptop staan namelijk nog niet heel lang andere laptop en zit geen office op.
 

Terug
Bovenaan