zee aquarium van jan fokke


Ja dat is leuk spul en als ik met de hand onder de led doorga dan reageren ze en trekken ze veelal in.
 
En ook een hele goede indicatie van je bak. Als je ze na een jaar nog hebt of beginnen te komen dan is dat fijn. Het geeft een signaal af dat er voldoende voer en stoffen als calcium ed in je water zitten, en ze werken dus als buffer. Als die dingen helemaal de pan uitgroeien als een plaag dan weet je dat je voer kunt minderen. Als ze helemaal niet komen dan weet je dat er niet TE veel voer in je bak zit.

Ik zou een vast punt zoeken waar je elke week je camera neerzet en exact dezelfde foto maakt. Je staat er versteld van hoe snel het groeit, en hoe je dingen ziet veranderen als je iets in je bak veranderd. Als stroming bv veranderd kunnen ze goed aan de wandel gaan ;D

Ze zijn niet enkel mooi maar ook een complex onderdeel uit je systeem. Het zegt echt iets over je bak (niet bij nieuwe bakken)
 
Hou die ene Pyjama in de gaten. Als die continu daar rechtsboven blijft hangen, of als het je opvalt dat je Percula's hem een beetje opdringen.. dan moet je ingrijpen. Het kan zijn dat de 2 Perculas gaan verdedigen en dan pikken ze er een van je andere vissen uit en duwen die de hoek in. Er is niet veel ontwijkruimte zeg maar.. ;)

Overigens vind ik die leder bovenaan die in de stroming staat echt nice. Meestal vind men dit lelijk, maar het is zo een goede filter. Over het algemeen groeien die dingen de pan uit als je ze bovenaan je bak voor de uitstroming zet. Zoals jij hebt of zelfs nog directer. Er zijn menig vingerleders die dit heerlijk vinden. En je kunt ze dan ook snoeien bij het leven. Al dat materiaal wat je eruit snoeit... is dus.. stoffen uit je bak. Ideale filter! Ik had er zelf een hele berg van! Of duw je sump ermee vol. Het werkt!

En ik ben bang dat je toorts die paddo aan het stekelen is.... Je kunt wachten tot die aan de wandel gaat, maar dat gaat niet zo snel.

owja (ik blijf editen), Zet er een tuxedo egel in. Dan is binnen no time alles schoon van alg. Zo ook je achterwand. (zolang hij achter je steen langs kan lopen is het goed. Laat de inrichting dus wel zo)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat had ik ook gezien dat die toorts die paddo aan het stekelen is, al is het maar klein hoekje en paddo verplaatsen is ok lastig omdat die helemaal vast zit op een steen. Dat witte steen koraal wat er boven zit moet denk eerder verplaatst worden.

Zit al een egel in maar die is nog niet heel erg groot
 
Erg leuk die visjes Jan. De Nemo s hier zwemmen meestal aan de linkerkant van de bak en dan van boven nar beneden maar aan de andere kant zie je ze niet hel snel.
 
Hij heeft zijn plekje gevonden.

20180702_215846.jpg
 
Erg leuk Jan en hier zijn ze nog zoekende maar die van mij zijn ook wat kleiner nog.
 
Erg leuk om te zien. Vanaf nu zullen ze hun "huis" beschermen en zeker als ze wat groter worden moet je dan oppassen voor je vingers :D.
 
Ik heb een koppel waarvan het vrouwtje ongeveer 8cm is en die kan echt hard bijten, vooral oppassen dat je er niet te veel van schrik, hierdoor heb ik al een keer een stukje koraal afgebroken.
 
de anemoon visjes weten ook niet wat ze willen een zit in de paddestoel en de ander in de hamer

20180705_221835.jpg
 
Toch wel prachtig zo'n mooie foto's waar je naar kan blijven kijken Jan.
 
Ze zijn nu onderhandelingen aan het voeren denk ik wat de definitieve verblijfplaats moet gaan worden;)
 
Het lijkt me een Tunicate soort, maar het perspectief van de foto is wat lastig . Ik vermoed dat hij achter het steen zit? En dan gaat hij vanzelf weer weg. Als je het in stand houd is dat knap. :)
 

Terug
Bovenaan