zee aquarium van jan fokke


Ik zou de alg toch manueel mee weg halen Jan .
Van het glas met watten en uitspoelen in een emmer .
Van je steen halen met een grote pipet .
Op deze manier haal je de aanwezige voeding een stuk weg .
Als je merkt dat het helpt (dus tragere her-aangroei) zou ik slakken in gaan zetten .
 
oke maar dacht dat je tijdens de opstart zo min mogelijk in de bak bezig moest zijn en gewoon rustig afwachten en de bacterien het werk laten doen
 
Er wordt denk ik bedoeld dat als je algen weghaalt deze niet meer na het afsterven kunnen worden omgezet wat anders weer opnieuw als voeding kan dienen.
 
Er wordt denk ik bedoeld dat als je algen weghaalt deze niet meer na het afsterven kunnen worden omgezet wat anders weer opnieuw als voeding kan dienen.

Ja inderdaad , dat bedoelde ik . Door ze weg te halen verarm je het water .
Je moet wel niet dan met vers water compenseren , maar de alg bv. in een artemia zeefje laten uitdruppen .
Pak je vers water zit hier toch steeds weer een extra voedingsbron in , hoeft niet perse een probleem te zijn , maar kan dat wel worden in sommige gevallen .
 
oke ja ik zie het eerst nog wel een weekje aan, naar mijn mening begint het ook al wat minder te worden.
 
20170827_110453.jpg
 
Het lijkt net of de stenen een pruik op hebben zo. Ik zou met een tandenborstel of sateprikker het er zoveel mogelijk uithalen.
 
ik zie het deze week nog even aan hoe het ontwikkeld met de alg pf het weg gaat anders ga ik het volgende week handmatig weg halen
 
Ja de mijne zat in een schelp van max 2 cm en hij was amper op de foto te krijgen. Hier zit ie nog in moet ik zeggen terwijl er wel grotere lege schelpjes liggen.
 
ja die van mij is denk 1,5 cm de schelp. Heb hem vandaag ook nog niet kunnen spotten
 
Dat is zo. Mijn eerste tastte de Montipora aan om onbekende reden. Hij had een kleine en een hele grote schaar. Ik heb hem mogen ruilen en de huidige doet dat gelukkig niet.
 
oke ja dat is niet de bedoeling dan maar fijn da je hem kon ruilen. Maar heb hem na lang zoeken weer gespot (kan je die huisjes ook een kleurtje geven zoda je ze altijd zo kan zien)
 
Gaat weinig uithalen , die schelp gaat vanzelf begroeien .
Die blauwe wordt nog een stuk groter in elk geval .
Ik had er vorige week eentje die de geest gaf . Een grote van 5-6cm , niks veilig voor , stenen/losse koralen worden vakkundig verplaatst ....
Hoe oud worden deze eigenlijk normaliter ?
 
Zijn super mooie en leuke beestjes, kunnen inderdaad best groot worden en het lijkt erop dat hij echt op zoek is naar alles wat los staat :)

(excuses voor het vervuilen van je topic, hij zat erg mooi tussen 2 stekjes en ik kon het niet laten)

WP_20170901_21_53_41_Pro.jpg
 
Leuk, Jan, de eerste bewoner! Zal inderdaad zoeken zijn, zo'n klein kreeftje tussen al dat groen ;)
Ik denk wel dat je de groenste zeebak van het forum hebt!
 
Haha ja dat is ook nog een idee.
Maar het groene begint al steeds meer te verdwijnen
 
ja klopt vandaag de ramen even schoongemaakt, maar wat zit die alg er vast op. Volgende week de eerste waterwissel doen denk ik of er mee wachten tot na mijn valantie ga de 16 een week op vakantie. En dan daarna langzzaam beginnen met de schoonmaak ploeg uit te breiden en de rest van de bewoners uit te bouwen.
 
vandaag ook begonnen met de wekelijkse 10% waterwissel. Nog wel een uitgevogel hoe ik het het beste kan doen
 
Ja ik hoef weinig toe te voegen verder behalve wekelijks kh (2 kh) en een drupje po4. Verder voeg ik All in One toe en Coral Vits.
 

Terug
Bovenaan