Zeer dringend rare witte slierten in bak


K

KennesE

Guest
wat kan dit zijn,?
Na water wissel kreeg ik inneens witte slieten in mijn bak, er lag ingedraaid hout in, wat een beetje was opgedroogd,tijdens het veranderen van aquarium, deze heb ik er uit gehaalt maar nu word het alleen erger, op een paar uur tijd hangen de planten er mee vol

Is het een alg of een schimmel en is dit schadelijk, wat doe ik best

B3F8966B-6156-4334-9EB1-244FC70A6374.jpeg
5B897871-0770-4E85-BDA8-B8DDC1C8017F.jpeg
180F6F8B-295E-4579-8832-15D3F3A56168.jpeg
 
Waterwaardes zijn perfect tot nu toe, geen nitriet, nitraat , ammoniak, ph 7; po4 is o,2; gh en kh heb ik nog niet kunnen testen

De slakken kruipen naar boven( waterrand) de betta doet vrij normaal
 
Waterwaardes zijn perfect tot nu toe, geen nitriet, nitraat , ammoniak, ph 7; po4 is o,2; gh en kh heb ik nog niet kunnen testen

De slakken kruipen naar boven( waterrand) de betta doet vrij normaal
Gh: 12
Kh 10
 
Het lijkt mij een soort schimmel welke door de stroming word meegenomen, maar ik herken het niet direct, schimmel komt vaker op hout voor bij opstartende bakken.
 
Ben het met Ton eens en twijfel of ik op de eerste foto ook wat draadalg zie.
 
Het lijkt mij een soort schimmel welke door de stroming word meegenomen, maar ik herken het niet direct, schimmel komt vaker op hout voor bij opstartende bakken.
Idd dat is het rare eraan, dat hout lag al maanden in mijn andere bak, ik heb deze eruit gehaalt, heeft een paar uur tot een dag uit water geweest, maar , na begin van die witte slierten eruit gehaalt omdat ik ook twijfelde, maar op een dag is dat witte schimmel fzo iets verdubbelt, en omdat mijn slakken zo raar doen ineens , hangen al een drie uur aan de waterrand
 
Bij twijfel kan een waterwissel nooit kwaad. Kun je gelijk de witte slierten afzuigen (maar grote kans dat die terugkomen als het een schimmel is).
 
Ben het met Ton eens en twijfel of ik op de eerste foto ook wat draadalg zie.
Eerste foto is alleen dat witte spul,, echt geen draadalg( heb die plant nog maar juist); op een kleiner zag ik idd presie pluisjes maar dacht eerst dat dit van die schimmel kwam, deze komt uit mijn andere bak
 
Bij twijfel kan een waterwissel nooit kwaad. Kun je gelijk de witte slierten afzuigen (maar grote kans dat die terugkomen als het een schimmel is).
Die heb ik juist gedaan gisteren, toen ik het zag, met de nacht is het dubbel zo hard terug gekomen
 
Bij twijfel kan een waterwissel nooit kwaad. Kun je gelijk de witte slierten afzuigen (maar grote kans dat die terugkomen als het een schimmel is).
Maar nu het hout weg, is gaat het toch weg of best alles eruithalrn? En opnieuw beginnen?
 
De schimmel die wij doorgaans kennen kan geen kwaad hoor en komt inderdaad snel terug.
 
Als de bacterie groei verder op gang komt zal de schimmel ook weer snel verdwijnen.
 
Het is een kwestie van geduld en zoals Ton al aangeeft moet alles even op orde komen in je bak.
 
Als de bacterie groei verder op gang komt zal de schimmel ook weer snel verdwijnen.
Maar waardom zouden mijn slakken ineens zo raar doen, ze hangen alleen bovenin de bak ect, k zie ze zelfs niet veel bewegen
 
Maar waardom zouden mijn slakken ineens zo raar doen, ze hangen alleen bovenin de bak ect, k zie ze zelfs niet veel bewegen
Mogelijk wat zuurstof tekort, ik kan dat zo niet verder vertellen, ik ben geen slakken expert.
 
Mogelijk wat zuurstof tekort, ik kan dat zo niet verder vertellen, ik ben geen slakken expert.
Hmmm dan ga ik een oxidator erin doen, die heb ik nog liggen van vroeger bij mijn garnalen
 
Mogelijk wat zuurstof tekort, ik kan dat zo niet verder vertellen, ik ben geen slakken expert.
Blijkbaar was de zandbodem aan het rotten, dus hele bak opnieuw gedaan, met klein grind, volgens mij was dat het probleem bij de slakken
 
Ik weet wel van mijn puntslakken dat die soms ook massaal naar boven kruipen en de reden is me niet bekend.
 
Het lijkt mij een soort schimmel welke door de stroming word meegenomen, maar ik herken het niet direct, schimmel komt vaker op hout voor bij opstartende bakken.
Maar dat is dan toch vaak geen schimmel, Ton? Meer dat bacteriën in aanraking komen met zuurstof en een afbraakproces aangaan. Je krijgt dan inderdaad een vettige witte laag. Maar als het hout eerder in het water heeft gelegen... Aan de andere kant vertelt Ts dat het ook weer uitgedroogd is, mogelijk dat dan zo'n proces zich herhaald?
 

Terug
Bovenaan