zelfbouw 240x70x60


Vistick1984 zei:
Begint al echt wat te worden!
De achterwand lijkt een beetje op een modderachtige bedding van een rivier of iets dergelijks....was dat ook de bedoeling:)?

dank u,
was niet echt de bedoeling. komen redelijk veel planten in dus ga je er niet veel meer van zien.
ondertussen klein lek waar het glas gekit is, volledig leeg laten lopen en opnieuw kitten. pffff.
 
Mooi kl*te als je denkt dicht te zijn, maar toch niet. Is het inmiddels gelukt om je bak nu wel helemaal waterdicht te krijgen?
 
ondertussen terug gevuld van woensdag. was klein lek waar het glas gekit was. gisteren bodem in gedaan, planten zijn besteld.
staat nu op temperatuur te komen.

hout blijft nog niet onder vandaar die stenen
IMG_0005_zps3f7242ba.jpg
 
is mooi geworden zeg heeft toch wel wat zon houten bak
ben benieuwd hoe er straks ingericht gaat uit zien

vraagje scheelt dit nu nog behoorlijk in gewicht deze uitvoering of zoals je in het begin wou een volglas bak


groet
jaap
 
dank je,

weet een ding zeker, weegt als lood. denk niet dat het veel scheelt met een glazen bak.
gisteren planten binnengekregen. nu alles laten groeien, en dan misschien nog wat verplaatsen.

plantenbestand:
-vallisneria spiralis.
-cabomba aquatica.
-hydrocotyle leucocephala.
-cryptocoryne walkerii.
-cryptocoryne willisii.
-cryptocoryne wendtii.
-cryptocoryne lucens.
-echinodorus tenellus.
-echinodorus reni.
-samolus florubundus.
-rotala bossii.
-alternanthera reinickii.
-nymphea zenkeri.
-cardamine lyrata.
-echinodorus paniculatus.
-limnophila sessiliflora.
-hygrophila rosanervig.
-anubis heterophylia.
-bacopa crenate.
-echinodorus bleheri.
-ludwigia perennis.

rechts
IMG_0007_zpsaddc9469.jpg


links
IMG_0001_zps9f0d3f56.jpg


overzicht
IMG_0003_zps5470de86.jpg
 
belaen danny zei:
dank je,

weet een ding zeker, weegt als lood. denk niet dat het veel scheelt met een glazen bak.

daar was ik al bang voor ben er gisteravond eens veder gaan inlezen in dit soort constructie�s
onder andere de link die Bertus eerder in je topic eens door gelezen ook jou topic nog eens goed door genomen
ben er nog niet helemaal uit maar het blijft een hoop gewicht
ga binnen kort eens bekijken wat nu het daad werkelijke verschil is qua gewicht

je planten pakket ziet er als het groeien wil goed uit
zelf heb ik nogal tegenslag met deze cabomba aquatica
wou bij mij niet echt trouwens alle cabomba soorten willen niet echt bij mij
vallisneria spiralis. deze moet goed in de gaten houden voor je het weet zit ie door de hele bak
ik verbaas me er ieder morgen weer over zo van krijg nou wat weer een nieuwe spruit door het zand om hoog geschoten en of er een andere plant staat maakt deze niets uit desnoods door de plant heen maar om hoog zal ik

maar ziet er nu alweer mooier uit

groet
jaap
 
Soortelijk Gewicht Vaste Stoffen | Dichtheid Vaste Stoffen ...


Hier kan je het soortelijk gewicht, dichtheid en soortelijke massa krijgen van
vaste stoffen. ... Het soortelijk gewicht van vaste stoffen bij 20�C. ... Glas, 2,5,
2500.
www.soortelijkgewicht.com/vaste-stoffen
 
flipper34 zei:
vallisneria spiralis. deze moet goed in de gaten houden voor je het weet zit ie door de hele bak
ik verbaas me er ieder morgen weer over zo van krijg nou wat weer een nieuwe spruit door het zand om hoog geschoten en of er een andere plant staat maakt deze niets uit desnoods door de plant heen maar om hoog zal ik

Vallisneria doet dat in het algemeen, niet alleen de spiralis. Heb die van mijn vriendin in mijn bak want hij werd daar te vol. Daar was een nieuwe 50 cm verder omhoog gekomen. Nergens niks te zien, volledig onder t zand.

Hier merk ik het ook in de bak, ze gaan als een tierelier. Maar op de vreemdste plaatsen komen ze omhoog, en ja, erdoorheen.


OT: Word een schitterende bak zo. Wel jammer van de verwarmingen die in het zicht hangen. Had er dan toch een externe op gezet :) maar goed, das maar tijdelijk. Zal een mooie binnentuin worden! Schitterend resultaat!
 
Mooie bak. Weet je al welke vissen erin gaan komen?
 
dank jullie.

webhond zei:
flipper34 zei:
vallisneria spiralis. deze moet goed in de gaten houden voor je het weet zit ie door de hele bak
ik verbaas me er ieder morgen weer over zo van krijg nou wat weer een nieuwe spruit door het zand om hoog geschoten en of er een andere plant staat maakt deze niets uit desnoods door de plant heen maar om hoog zal ik

Vallisneria doet dat in het algemeen, niet alleen de spiralis. Heb die van mijn vriendin in mijn bak want hij werd daar te vol. Daar was een nieuwe 50 cm verder omhoog gekomen. Nergens niks te zien, volledig onder t zand.

weet ik ze maken als het ware een lint door de bodem waar er dan om de zoveel cm een nieuwe plant tevoorschijn komt.

Killerfish zei:
Mooie bak. Weet je al welke vissen erin gaan komen?

momenteel nog geen gedacht laat hem toch nog een maand inrijpen.
beginnen met een ferme school kardinaaltetra ( 75 stuks )
 
Hoe staat het met je bak inmiddels?
We zien geen nieuwe foto's meer op de site komen, maar ga er van uit de je de kardinaaltetra's al wel hebt zwemmen?
 
ziet er prachtig uit
 

Terug
Bovenaan