zelfbouw schildpadden aquarium vragen.


B

bjornhoeder

Guest
Ik wil binnenkort voor het eerst zelf een aquarium (150x60x60) bouwen voor mijn schildpadden, misschien nog iets hoger en breder. Maar heb eerst nog een aantal vragen over hoe ik dit moet aanpakken.

Mijn idee was een houten frame maken van stevige balken. En deze te betimmeren met steigerhout. Aan de binnekant wou ik het met epoxy waterdicht maken en ook gelijk een achterwand erin maken. Onderin wil ok een soort doucheputje maken als aanzuiging van de filter.

Alleen het gedeelte glas (1 kant) weet ik niet hoe ik dit moet doen. Zou ik daar bijvoorbeeld een oud raam (dubbelglas) voor kunnen gebruiken? en hoe kan ik dit mooi en waterdicht afwerken?

Als iemand mij kan helpen of tips heeft graag! Is voor mij de eerste keer dus wil goed voorbereid zijn voor ik eraan begin.
 
Bedankt voor de tip zal eens kijken
 
kpaulu zei:
Bekijk deze topic eens. Hier staan wel een aantal antwoorden in zeker mbt het glass en dikte ervan. dubbel glas gaat niet zover ik weet

http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/zelf_e ... bouwen.pdf


Voor de glasdikte is het idd wel handig maar ik wil maar aan 1 kant glas gebruiken en de rest hout. Hoe moet ik dan het glas waterdicht erin zetten? zou dit met de zelfde kit als voor een volglas aquarium mogelijk zijn?
 
bjornhoeder zei:
kpaulu zei:
Bekijk deze topic eens. Hier staan wel een aantal antwoorden in zeker mbt het glass en dikte ervan. dubbel glas gaat niet zover ik weet

http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/zelf_e ... bouwen.pdf


Voor de glasdikte is het idd wel handig maar ik wil maar aan 1 kant glas gebruiken en de rest hout. Hoe moet ik dan het glas waterdicht erin zetten? zou dit met de zelfde kit als voor een volglas aquarium mogelijk zijn?

Neen, glaskit is veel minder sterk als je hout en glas tegen elkaar zet.

Je kan beter een kit nemen die bestemd is om diverse materialen te lijmen.(ook geen tec7, deze plakt glas minder goed aan)

Je moet zorgen dat je een voorfront van hout hebt, deze kan je dan uitzagen op de gewenste grootte, je neemt dan glas dat 1cm minder lang en hoog is, deze plak je dan aan de binnenkant tegen je houten voorfront aan, nadien kan je tussen de spatie van het hout en het glas rondom volledig afkitten.
 

Terug
Bovenaan