Zelfgemaakte bak met baardagaam. (Nekko)


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,153
Locatie
Rotterdam
Wou eens wat foto's plaatsen van mijn oudste huisdier.
Heb deze bak en de achterwand zelf gemaakt met mijn vader.
vbq31ERpSyA56FAvYh-SF8f4MGuRc2jY.jpeg

vbq31ERpSyA56FAvYh-SF8f4MGuRc2jY.jpeg

vbq31ERpSyA56FAvYh-SF8f4MGuRc2jY.jpeg

vbq31ERpSyA56FAvYh-SF8f4MGuRc2jY.jpeg
 
Geen man erbij ? Leuke beestjes die baardagamen hoewel ik persoonlijk de kolonisten agame mooier vindt.
 
Had er 3 maar de ene was een maandje geleden doodgegaan en de andere een jaar geleden. Ik ben van plan om er iets anders in te gaan houden, ik zat te denken aan een groep anolissen of een kameleon of een combinatie van de twee. maar wil haar ook niet wegdoen, ik heb haar namelijk al zo'n 8 jaar.
 
kan je er niet een ander bij zetten dan? is je bak wat meer gevuld zit ze niet meer alleen en dan hoef je haar niet weg te doen.
 
Tja ik wou wat meer de tropische jungle kant op dan de woestijn. Dus de combinatie gaat niet heel goed.
 
nee ik bedoel een andere baardagaam :)
 
nee ik wil echt meer de jungle kant op. En nog een baardagaam zou betekenen dat dat nog wel eens 5 jaar kan duren voordat ik daarmee kan beginnen.
 
Hele mooie beesten! En ook hele mooie doorkijkbak!
 
bedankt
 
ah oke, waar zit je aan te denken qua jungle biotoop en dieren? dat is ook prachtig ben er zelf ook enorm fan van.
 
Kameleons zijn zover ik weet gen sinecure om te houden.
 
Zat de denken aan kameleons samen met gekko's maar ik ben er nog niet helemaal over zeker.
 
Ik zit zo te denken dat je beter eerst zorgt voor een goed onderkomen voor de dierencollectie die je nu al hebt. Ipv nog eens iets anders gaan kopen onder impuls van het moment. Daarna snel wat opzoeken over de dieren, jezelf als expert promoten, om vervolgens het topic te laten sterven en weer eens een ander diertje proberen...
 
Het duurt ziezo nog een paar jaar voor dat mijn baardagaam dood gaat dus het is niet het een impuls. En ik lees me wel in voordat ik een dier neem.
 
Wat doet zo'n baardagaam eigenlijk de hele dag?

Ik bedoel, vissen van een paar cm zwemmen wat rond met zen allen in een bak van 1.50m.

Maar een hagedis van 50cm lang kan niet zo vreselijk veel lijkt mij zo.
 
Deze bak is ongeschikt voor het houden van dieren.
Ik zie namelijk dat je bak geen onder ventilatie heeft. Dit is erg slecht voor dieren omdat de lucht zo niet goed doorgevoerd kan worden. Met onder ventilatie en boven ventilatie bereik je een betere doorstroom en aanvoer van verse lucht wat ten goede komt van de dieren. Nu blijft alle 'vuile' lucht onder in het terrarium hangen en kan er geen verse lucht in komen. Daardoor krijgen dieren luchtweg problemen en sterven ze aanzienlijk sneller. Deze fout hebben wij helaas zelf ook gemaakt, gelukkig hebben wij ons op tijd laten informeren en alsnog een terrarium met onderventilatie gekocht. Het komt wel eens voor dat een baardagame al na 1,5 jaar overlijd door luchtweg problemen...
In Nederland mogen deze terrariums zonder onder ventilatie helaas nog verkocht worden. In Duitsland is dat al veel minder.Ik hoop dat je iets met deze informatie doet zodat je langer van het/de dier(en) kunt genieten en je ze een langer leven gunt.
 
Remco, als he goed leest zie je dat Nekko deze al 8 jaar heft. Ook als is het zo dat ie misschien niet altijd in dit terrarium heeft gezeten.
En volgens mij is er aan de bovenkant wel ventilatie, of heb ik het mis?
 
Ik heb in Duitsland gewoon en voor de vissen hobby heb ik vrij intens slangen gehouden. En duitsland is inderdaad extreem strikt en die komen werkelijk controleren on aangekondigd wat eigenlijk in Nederland ook moet gebeuren. IS het hok niet in orden krijg je een tijd om dit te veranderen doe je dit niet 1 mooie boeten voor jou onkunden en 2 dier word in beslag genomen (en komt vaak beter terecht).

Maar ik deel Remco zijn mening dan ook wel. Al is ventilatie van boven ook meer dan voldoende Remco kan soms zo zijn dat er door onder ventilatie te veel door heen komt. Zeker soorten zoals Baardagamen ik heb ze in Australia gezien waar ze leven merk je weinig van wind en kan het op lopen tot 35 en soms 40 graden.
 
MaestroCygni zei:
Remco, als he goed leest zie je dat Nekko deze al 8 jaar heft. Ook als is het zo dat ie misschien niet altijd in dit terrarium heeft gezeten.
En volgens mij is er aan de bovenkant wel ventilatie, of heb ik het mis?
Klopt volledig ook zit er een luchtraster aan de zijkant en bovenop
 
Canon zei:
Wat doet zo'n baardagaam eigenlijk de hele dag?

Ik bedoel, vissen van een paar cm zwemmen wat rond met zen allen in een bak van 1.50m.

Maar een hagedis van 50cm lang kan niet zo vreselijk veel lijkt mij zo.
Ze doen helemaal niks behalve slapen.
 
Nekko zei:
Canon zei:
Wat doet zo'n baardagaam eigenlijk de hele dag?

Ik bedoel, vissen van een paar cm zwemmen wat rond met zen allen in een bak van 1.50m.

Maar een hagedis van 50cm lang kan niet zo vreselijk veel lijkt mij zo.
Ze doen helemaal niks behalve slapen.
net mijn hond dus ;)
 
MaestroCygni zei:
Nekko zei:
Canon zei:
Wat doet zo'n baardagaam eigenlijk de hele dag?

Ik bedoel, vissen van een paar cm zwemmen wat rond met zen allen in een bak van 1.50m.

Maar een hagedis van 50cm lang kan niet zo vreselijk veel lijkt mij zo.
Ze doen helemaal niks behalve slapen.
net mijn hond dus ;)

Same here :)
 
Nekko zei:
Canon zei:
Wat doet zo'n baardagaam eigenlijk de hele dag?

Ik bedoel, vissen van een paar cm zwemmen wat rond met zen allen in een bak van 1.50m.

Maar een hagedis van 50cm lang kan niet zo vreselijk veel lijkt mij zo.
Ze doen helemaal niks behalve slapen.

Ze slapen helemaal niet de hele dag!
Dan moet je eens kijken of je genoeg voert en dat je lampen goed zijn, die van mij ligt in de winterslaap, de lampen zijn wat minder vel (ik vervang ze gewoon niet) en ik voer minder. Dan gaat hij in winterslaap.
Op de gegeven moment als het wat warmer word vervang ik de lampen en ga ik weer meer voeren. Nu is hij in de paartijd en maakt hij me s morgens wakker, de hele dag druk bezig tegen het raam te stoeien, helemaal niet de hele dag niks doen.
 
Bij mij ligt ze lekker op de tak te luieren. Maar ze wordt inderdaad wat actiever. De beweging ligt er ookaan of je een man of eenvrouwtje hebt. Mijn man was ook altijd druk met zijn handje aan het zwaaien en zijn keel opzetten.
 
Nekko zei:
Bij mij ligt ze lekker op de tak te luieren. Maar ze wordt inderdaad wat actiever. De beweging ligt er ookaan of je een man of eenvrouwtje hebt. Mijn man was ook altijd druk met zijn handje aan het zwaaien en zijn keel opzetten.

Mannetjes zwaaien niet, dat doen vrouwtjes ( http://baardagaam.jouwweb.nl/paren )
Mannen knikken.
Dus het was dan geen mannetje

*zucht*
 
Wist ik niet. Naja ik had in ieder geval wel 2v en 1m
 
Dus je dacht dat je 2 mannen had?
Die vechten elkaar dood.
In ieder geval heb je zelf al aangegeven dat het geslacht geen invloed heeft op het gedrag (behalve paar gedrag dus)
 
Nee ik had 2v en 1m dat wist ik voordat je dat zei ook al.
 
Wat een zure reacties zeg! De bak ziet er keurig verzorgt uit en zo te zien heeft hij genoeg ruimte.
Geniet van je mooie beestje!
 
Even een intresse vraagje,
Eet die van jou de planten niet op? Bij mij probeer ie zelfs wekelijks de nep planten uit of ze eetbaar zijn :D
 
Mijn planten hebben harde bladeren dus hij kan ze niet kapot bijten.
 
Lurensz66 zei:
Wat een zure reacties zeg! De bak ziet er keurig verzorgt uit en zo te zien heeft hij genoeg ruimte.
Geniet van je mooie beestje!

Je hebt zijn andere topics dus duidelijk niet gelezen en ook niet zijn huidige plannen om beesten die twee totaal verschillende onderkomens verlangen bij elkaar te willen zetten.

Mooie bak. Maar ik vind de agaam wel erg klein en dun voor een 8 jarig dier. Wat voer je hem?
 
Wil ik dieren bij elkaar houden die totaal andere onderkomens verlangen? Je weet blijkbaar beter wat ik wil dan wat ik zelf wil...

Zij is 20cm dus echt klein is ze niet meer. Ik geef haar andijvie, moriawormen en sprinkhanen.
 
Geef je haar ook wel eens kalk? En een vitaminen preparaat? En heb je de sprinkhanen uit een dierenwinkel of kweek je ze zelf?
 

Terug
Bovenaan