Wat is er nieuw

Zelfmaak of koop meubel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jordy
  • Startdatum Startdatum
J

Jordy

Guest
Beste Allen,

Zelf zit ik al een tijdje nu te kijken tot er een mooi tweedehands bakkie tevoorschijn komt. Echter wil ik mijn zoektocht willen uitbreiden door alleen naar een aquarium te hoeven kijken i.p.v. een aquarium + meubel. Vandaar heb ik ervoor gekozen om eerst een meubel te verkrijgen. Hier vroeg ik mij voor af hoe mensen qua kosten zelf zaten voor een meubel en of mensen bepaalde meubels van merken aanraden? Het zal gaan om een meubel van 120cm x 40 en wellicht 120 x 50.

Groetjes,
Jordy

Ik heb mijn meubel zelf gemaakt, en de kap ook, samen koste dat ong. 125 euro aan hout (mdf 16 mm en wat balken van 44 x 44) schroeven en verf.
Meubel is voor een 100 x 50 bak

Voor alleen het meubel moet je aan 100 euro denken.

Ik heb mijn meubel zelf gemaakt, en de kap ook, samen koste dat ong. 125 euro aan hout, schroeven en verf.
Meubel is voor een 100 x 50 bak
Kijk dat scheelt in principe dan niet heel veel. Wel voordeel is dat je het zo kan maken hoe je wilt natuurlijk.

IMG_20190119_115224.jpg

Kijk dat scheelt in principe dan niet heel veel. Wel voordeel is dat je het zo kan maken hoe je wilt natuurlijk.

Zelf de maten en indeling kiezen is in deze categorie het belangrijkste argument, lijkt me.

Bij grote kasten zal het kostenplaatje meer gaan spelen.

Wellicht gek, maar als je dan toch al bezig bent kan je ook een volglas bak bestellen en ook de kap maken!

Wellicht gek, maar als je dan toch al bezig bent kan je ook een volglas bak bestellen en ook de kap maken!
Dat is eventueel ook een optie. Maar zit je dan nog goedkoper ook qua verlichting etc? Die moet je dan waarschijnlijk apart erbij halen.

2 T5 buisjes, fittingen en de EVSA heb je al voor 3 tientjes.
Led is een stuk duurder natuurlijk.

Als je het allemaal kan, dan is zelfbouw vaak goedkoper en beter afgestemd op jouw behoeften.
Maar dan moet je wel weten wat je doet zodat het resultaat er ook naar is, anders is het wel goedkoop, maar ziet het er ook zo uit.

Maar dan moet je wel weten wat je doet
Ja dat is helemaal waar, ik heb alles van te voren ook bedacht en uitgetekend, en een globale berekening van alles gemaakt, alles samen (meubel, kap en aquarium) koste rond de 250 euro voor een bak van 100 x 50 x 45 (exclusief de elektra)
En je moet wel een beetje kunnen klussen.

• Leuk
Waarderingen: FvdP
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan