Stefan Akerboom
Well-known member
- Lid geworden
- 8 mei 2020
Hallo allemaal. Ik heb sinds een paar weken weer Apisto's in mijn bak. Betreffen A. hongsloi. Nu heb ik een probleem met het mannetje. Afgelopen week kleurde het vrouwtje helemaal geel en was de hele tijd opdringerig bij het mannetje, liet hem niet echt met rust eigenlijk (meestal andersom bij deze soorten). Maar de laatste dagen zag ik dat het mannetje steeds sneller ging ademen. Sinds gisteren is die een beetje dooierig en eet die niet meer heb ik hem apart gezet in de quarantainebak en op Voogle gezet. Wat ik me nu afvraag is of die helemaal uitgeput of is er iets anders aan de hand.
Qua symptomen is vooral het snelle ademen erg aanwezig en hangt hij vaak op de bodem. Op zich komt hij nog wel naar mij toe als ik voor de bak sta maar eten doet hij nog niet. Ontlasting heb ik nog niet kunnen waarnemen dus kan ook niks zeggen over de kleur. Aan de vis zelf zie ik qua uiterlijk ook geen rare dingen, kleuren zijn ook nog prima.
Waterwaarden heb ik uiteraard ook even gemeten maar hier zag ik geen rare dingen in. De overige vissen incl het vrouwtje vertonen geen afwijkingen. (waterwaarden. PH=7, NH4=0, NO2=0, NO3=3 en O2=9). Qua voer is het gevarieerd droogvoer w.o. verschillende korrels van Bassleer dus zou alles in moeten zitten, dit at hij ook eerst.
Enigste wat ik kan bedenken is uitputting, zwakke vis of toch parasitair.
Gr
Stefan
Qua symptomen is vooral het snelle ademen erg aanwezig en hangt hij vaak op de bodem. Op zich komt hij nog wel naar mij toe als ik voor de bak sta maar eten doet hij nog niet. Ontlasting heb ik nog niet kunnen waarnemen dus kan ook niks zeggen over de kleur. Aan de vis zelf zie ik qua uiterlijk ook geen rare dingen, kleuren zijn ook nog prima.
Waterwaarden heb ik uiteraard ook even gemeten maar hier zag ik geen rare dingen in. De overige vissen incl het vrouwtje vertonen geen afwijkingen. (waterwaarden. PH=7, NH4=0, NO2=0, NO3=3 en O2=9). Qua voer is het gevarieerd droogvoer w.o. verschillende korrels van Bassleer dus zou alles in moeten zitten, dit at hij ook eerst.
Enigste wat ik kan bedenken is uitputting, zwakke vis of toch parasitair.
Gr
Stefan