Wat is er nieuw

Zieke Diamant gourami, enig idee?

Pjweij

New member
Lid geworden
20 februari 2022
Leeftijd
38
Goedemorgen,

Sinds gisteren lijkt mijn diamant goerami langzaam af te takelen. Heb haar even in een appart bakje in het aquarium gedaan zodat de andere vissen haar met rust laten.

De ogen zijn wat donkerder als normaal en haar bek heeft juist minder kleur/bleker. De kieuwen lijken ook wat ingedeukt te zijn vergeleken met een gezonde

Ik vermoed dat ze zo een 4 jaar oud is.

Ene moment lijkt ze de moed op te geven en het andere moment zwemt ze weer rond en eet ze wat.
Iemand enig idee of ik hier iets mee kan doen?

Bedankt!

Bijlagen

• 1645351900128639109827920353226.jpg
    1645351900128639109827920353226.jpg
    273.5 KB · Weergaven: 159
Ik kan het moeilijk zien maar zijn de rug en staartvin wel zoals het hoort?

Ja, geen vreemde vervormingen ofzo. Wel wat beschadigd door medebewoners, maar niet zoals een infectie volgens Google zou veroorzaken.

Hoewel.. zo lijkt ze toch wat krom

Bijlagen

• 16453537363822098720836328157648.jpg
    16453537363822098720836328157648.jpg
    297.1 KB · Weergaven: 142
Arm visje. 🙁

Ze worden vaak schijnbaar niet ouder dan 4 tot 5 jaar, dus dan zou het kunnen dat deze de ouderdom begint te voelen.

Maar jij zegt eigenlijk dat die kleurveranderingen en achteruitgang in korte tijd zijn ontstaan, als ik je goed begrijp. Dan moet er een ziekte aanwezig zijn, want "ouderdom" alléén slaat niet van de ene op de andere dag toe.

Denk gezien de leeftijd dat je niet veel meer kan doen dan het aan te kijken, en haar water goed te houden. Gaat ze echt achteruit dan kun je ervoor kiezen om de stekker eruit te halen. Wie weet krabbelt ze nog op, maar het feit dat dit ziektebeeld (wat het ook is) al toe heeft kunnen slaan, geeft denk ik al aan dat er iets niet (meer) in orde is.

Ik heb met mijn diamantjes hetzelfde gezien, in korte tijd van levendig naar zielige hoopjes vis.
Mijn oudste is 5 jaar geworden, de anderen allemaal net niet (ik had ze in een groep van 5).
Andere dieren in de bak was niets mee aan de hand, echt ziekte heb ik er nooit in gezien.

Mijn stel diamantgoeramies heb ik al 7 jaar inmiddels. Zijn niet meer zo "lief" als vroeger, en man heeft niet meer zo veel oranje, maar ze zijn nog altijd gezond.
Vaak worden labyrintvissen gehouden bij een combinatie van te veel licht, weinig drijfplanten, hoge watertemperatuur, en een stuk lagere luchttemperatuur.
Die combinatie verkort de levensduur aanzienlijk.

.

Mijn stel diamantgoeramies heb ik al 7 jaar inmiddels. Zijn niet meer zo "lief" als vroeger, en man heeft niet meer zo veel oranje, maar ze zijn nog altijd gezond.
Vaak worden labyrintvissen gehouden bij een combinatie van te veel licht, weinig drijfplanten, hoge watertemperatuur, en een stuk lagere luchttemperatuur.
Die combinatie verkort de levensduur aanzienlijk.

.
Klopt ook, maar de herkomst van de dieren telt ook mee. Heb je ze van een goede kweker zullen ze aanzienlijk langer leven dan wanneer ze van een kweker haalt die ze steriel en vol medicatie laat opgroeien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan