Zieke kegelvlekbarbeel


Melkie

Well-known member
Lid geworden
5 april 2022
Berichten
189
Leeftijd
42
Heb 1 barbeel in de bak zitten waarbij ik ineens rode plekken (sneetjes?) zie.
Deze barbeel is altijd al "dikker" geweest dan de rest maar zie dat hij nu ook kleur aan het verliezen is van de kegel.
Of de schubben openstaan is lastig te zien maar zie aan 1 kant bij de buik, 2 rode plekken (lijken wel sneetjes) en de andere kant richting de staart. Kwam wel om te eten maar eet niet. Zwemt nog wel rond, licht actief maar lijkt ook meer moeite te hebben met ademen dan de rest.
Rest van de vissen is niks aan te zien. Foto's zijn bijna niet te maken, zit achterin de bak en draait telkens de verkeerde kant op.
Infectie/parasiet of toch buikwaterzucht en einde oefening, ik twijfel maar vis mag niet lijden uiteraard.
 

Bijlagen

  • DSC_4071.JPG
    DSC_4071.JPG
    18.9 KB · Weergaven: 38
  • DSC_4072.JPG
    DSC_4072.JPG
    23.1 KB · Weergaven: 35
Wat je kan doen is het water extra schoon te houden. Opzoek gaan naar de ideale waterwaarde voor deze vis en daar wat meer naar toe streven zodat de vis het iets makkelijker heeft. Zelf zie ik vaak wel aan de vis dat het einde oefening is.

Ik heb ook eerder een fantoomzalm gehad die haar halve staart kwijt was en dreef aan de oppervlakte. Ik pakte dr voorzichtig op van onder om te zien hoe zij er op reageerde. Ze begon een beetje te spartelen dus ik liet dr vrij.

Uiteindelijk is alleen alleen maar beter geworden en ze is op eigen kracht ook weer dr staartvin aan gaan groeien. Kan alle kanten op!
 

Terug
Bovenaan