Wat is er nieuw

Zieke Maanvis Hulp

Dirk1977

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
1 maart 2024
Leeftijd
49
Ik heb 1 maanvis, is nu bijna 2 jaar oud pas, maar zondert zich af van de rest, zit maar in 1 van de hoekjes vrij laag, en eet al 4-5 dagen niet meer. Internet zegt van alles maar niks wat hoopvol is? Zal ik maar een kruidnagelbadje gaan maken en hem uit zijn lijden verlossen? Ademhaling is veel sneller dan de overige, buik is aardig opgezwollen, schubben staan vrij open gezet.

Bijlagen

• 20260505_183350.mp4
    31.9 MB
Zie jij ook hele kleine roodachtige wormen (camallanus) uit de anus steken, dat heb ik bij een van mijn maanvissen gehad maar zag deze nog niet de eerste dagen
Één van mijn vijf maanvissen lijkt ziek, zondert zicht af en wil niet eten.

Het lijkt mij (google) op de camallanus worm, mee eens?

Bekijk bijlage 384513

Bekijk bijlage 384514

Helaas was ik te laat met behandelen met Levamisol, hij was al dood voordat ik met deze kuur begon.
Heb de overige vissen wel behandeld omdat de kans groot was dat ook zij deze worm bij zich dragen wat waarschijnlijk achteraf niet het geval was

Mijn ontvangen Manaus Levamisill (100ml) heeft een houdbaarheidsdatum tot 10/2029 en kan dus de komende 4 jaar mijn bak nog 3 keer behandelen (indien nodig).

Een vergelijking:

MerkInhoudLevamisolhydrochloridIndicatie verkoopprijsTe behandelen aantal LitersAantal keren om een bak van 250L te behandelen*
Manaus Levamisill100 ml60 mg/ml€ 292000 L4,00 x
Esha Ndx20 ml54 mg/ml€ 11455 L0.91 x
Esha Ndx180 ml54 mg/ml€ 654095 L8.19 x

*Zowel Manaus als Esha adviseren om een behandeling te herhalen.

2 maanden terug hadden ze idd wormen (rode sliertjes), toen heb ik een Esha NDX kuur gedaan en na 14 dagen herhaalt, toen hadden ze het alle 6, maar ook alle 6 genezen daarvan, hier steekt niks uit de anus en het gedrag is ook anders.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan