Wat is er nieuw

zieke of gekneusde java varen?

AnneB

Well-known member
Lid geworden
5 februari 2015
2 dagen geleden heb ik de javavarens, 2 stuks in mijn aquarium geplant. Vanochtend viel me op dat mn de tips van de bladeren lichter/ bijna doorzichtige zijn dan de rest. Zou dit van het transport/binden op hout zijn of is er een tekort in het aquarium?

Thanks voor de reacties

114543anneb_0_82_zieke_javavaren1.jpg

462241anneb_0_82_zieke_javavaren2.jpg

561337anneb_0_82_zieke_javavaren3.jpg

Dat schijnt vrij normaal te zijn bij de Javavaren.
Vooral bij nieuwe bladeren.
Maar verder weet ik dat ook niet.

Je weet dat een Javavaren het beste op een stuk hout of op een steen vastgemaakt kan worden ( met bijvoorbeeld visdraad)?
Als je ze met wortel en al in de grond doet, heb je grote kans dat het gaat rotten.
Zelfde geldt ook voor Anubia's ( mocht je die hebben).

Hier onder een link met meer informatie over de Javavaren:

http://www.aquascaping-blog.com/552/javavaren

Je hebt ze nog maar 2 dagen in de bak en de plant moet ook even wennen aan de nieuwe omstandigheden waar hij nu weer in is komen te staan.
Geef deze even de kans om goed aan te slaan want nu is het te vroeg om te zeggen dat je een tekort in je bak hebt.

Mee eens. Een tekort zie je niet in twee dagen. Er zullen gerust wat bladeren verloren gaan. Niet druk om maken.

Ok, gelukkig. Bedankt voor de geruststellende berichten. Het is vanochtend gelukkig ook niet erger geworden.
De java varen is op hout gebonden dus dat zit wel goed 🙂

Ok, gelukkig. Bedankt voor de geruststellende berichten. Het is vanochtend gelukkig ook niet erger geworden.
De java varen is op hout gebonden dus dat zit wel goed 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan