Zieke roodkopzalm?


Sven2701

New member
Lid geworden
21 april 2022
Berichten
3
Leeftijd
19
Ik zie dit net bij mijn roodkopzalmpjes,, meerdere hebben het, zijn dit parasieten of is dit iets anders?
 

Bijlagen

  • 20220421_182707.mp4
    26.9 MB
Ziet eruit als sapolegnia.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt op een wollige schimmel, alleen deze zit wel inwendig inderdaad er zijn zo ongeveer 3 van de 12 vissen besmet, sommige mensen zeggen ook dat t neon tetra ziekte kan zijn
 
Ik heb nog nooit gehoord van een inwendige schimmel en als ik op google kijk dan zie ik het eigenlijk alleen uitwendig. Misschien dat lid @michelle1 hier iets meer van weet.
 
Het blijkt neon tetra ziekte te zijn, dus deze vissen zijn al ten dode opgeschreven
 
Bij die ziekte vervagen de kleuren maar als ik het zo bekijk is de vis bij jouw toch niet echt vervaagd?
 
Ik heb nog nooit gehoord van een inwendige schimmel en als ik op google kijk dan zie ik het eigenlijk alleen uitwendig. Misschien dat lid @michelle1 hier iets meer van weet.
Ik ben inwendige schimmel vis ook nog niet tegen gekomen. Hoewel dit bij mensen wel kan, denk met name aan dames onderdelen en tongen. Dus zal bij vissen ook wel mogelijk kunnen zijn maar of dit nu voor de hand ligt. Ik denk het niet.

Maar dat dit inwendig is lijkt me ook onwaarschijnlijk dat je het kunt zien want ik neem aan dat het geen doorschijnend visje is. Ik meen dat die wel bestaan dat je de organen ook kan zien maar mijn kennis van alle soorten vissen is niet heel groot.

Neon ziekte tja ik zie ook neons zouden die het dan niet als eerste vertonen?

Ik zie wel dat het een spik splinter nieuw aquarium is dus ben benieuwd of deze goed is opgestart. Waterwaardes? Het zou heel goed mogelijk zijn dat er wat met de slijmhuid aan de hand is.
 
Het blijkt neon tetra ziekte te zijn, dus deze vissen zijn al ten dode opgeschreven
Waar vind je dat uit blijken? šŸ˜® Het kan hoor, maar dan zie jij ter plaatse wellicht beter de verschijnselen dan wij hier op de beelden. Het is sowieso maar moeilijk om een goede diagnose te stellen of te krijgen.

Als het je zou lukken om een scherper filmpje te maken (probeer de focus op de vis te leggen met je vinger op het scherm) en/of scherpe foto's, dan zou dat kunnen helpen. Ik vind het persoonlijk erg moeilijk te zien nu. :)
 
Trouwens: neonziekte (als dat het zou zijn) hoeft geen doodvonnis te zijn. Wel is het zo dat de veroorzakende omstandigheden 9 v/d 10 keer niet of onvoldoende worden weggenomen. Dan krijgen vissen weinig kans om de ziekte zelf te overwinnen.
 

Terug
Bovenaan