Wat is er nieuw

Zieke vis! Rode kiew

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marcellax1
  • Startdatum Startdatum
M

Marcellax1

Guest
Mijn vis is heel erg ziek en ik ben ten einde raad met wat ik moet doen. Het is een sluierstaartvis en sinds kort heeft hij een rode, ontstoken kiew, een doffe huid, zit hij vaak stil in een hoekje en soms zwemt hij ook verticaal (en hapt hij naar lucht). Er zit ook een andere vis in het water (goudvis) en deze is nog helemaal gezond. Ik heb de zieke vis niet apart gezet omdat ik bang was dat hij dan dood zou gaan van de stress. Nu heb ik een paar keer Esha 2000 in het water gedaan maar dit helpt niet. Daarna heb ik GoldFish erin gedaan(blauw spul) en het water ververst, maar nog steeds zie ik geen verandering. Ik heb meerdere zuurstofplantjes aangeschaft, ik heb al een filter in de bak (blauw sponsje, niet zwart) en ook heb ik al een theelepeltje zout erin gedaan. Hij eet helemaal niet meer nu. Niks schijnt te helpen en nu ben ik ten einde raad. Weten jullie misschien wat ik nog kan doen? (Het aquarium is wel klein, er zit ong 20 liter in.)

P.S. Zou ik van die weekend blokken in het water kunnen doen en 2 dagen niet voeden zodat hij wel genoeg vitamine binnenkrijgt?

Niks weekendblokkem (nooit gebruiken), dagelijks veel water verversen, grotere bak kopen en voorlopig even niet voeren. Je geeft het antwoord zelf al (20 litet)

Oke bedankt. Waarom een paar dagen niet voeren eigenlijk? Omdat de bak al te klein is? Ik wil ook wel een nieuwe bak aanschaffen alleen ik ben bang dat hij eerst beter moet worden aangeziwn hij misschien overlikd aan stress als ik hem zonaar overplaats in een nieuwe bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan