Zieke vuurgarnalen?


Kommetje

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2022
Berichten
550
Leeftijd
36
Ik heb een poosje iets minder vaak waterwissels gedaan in mijn aquarium. Alle dieren deden het prima dacht ik tot ik vanmorgen een stuk of vier garnalen van dichtbij zag. Ze hebben donkere verkleuringen op hun lijf. Nooit eerder gezien. Iemand een idee wat dit is?

De meeste garnalen zie ik overigens niks aan.
 

Bijlagen

  • 29E1BD99-49FD-492D-A805-977F0E8971BF.jpeg
    29E1BD99-49FD-492D-A805-977F0E8971BF.jpeg
    239.8 KB · Weergaven: 62
  • 80B4D736-3FC4-4BCF-9A4E-E592D5220A1A.jpeg
    80B4D736-3FC4-4BCF-9A4E-E592D5220A1A.jpeg
    184.9 KB · Weergaven: 59
Als ik een extra aquarium had zou ik ze uitvangen maar die heb ik dus niet…Als het de andere garnalen besmetten kan moet ik ze misschien toch uitvangen…
 
Zijn ze lekker actief verder?
 
Zoek eens op roestziekte:

 
Zoek eens op roestziekte:

Dit had ik al gevonden maar schijnen en soort ronde vlekken te zijn. Daar lijkt het niet echt op…
 
Ja dat wel, ze eten en zwemmen rond. Ze zien er niet ziek uit verder
Denk niet dat ze ziek zijn, lijkt mij een kleur "afwijking". Heb ze zelf ook rondzwemmen in mijn 80x40.
 
Hebben ze dat dan niet al van kleins af aan Ed? Dit is nogal plotseling als ik het zo lees.
 
In mijn ogen normale low grade vuurgarnalen. Je moet ze blijven selecteren als je een bepaalde standaard wilt behouden. Lichter/donker/doorzichtiger zijn allemaal normaal. Roest ziekte is echt duidelijk roestkleur en ligt vooral aan je voeding. Dat zie ik hier niet terug. Mooie streep trouwens, ik hou van vuurtjes met streep 😍
 
Hebben ze dat dan niet al van kleins af aan Ed? Dit is nogal plotseling als ik het zo lees.
Het is een beetje moeilijk te zeggen. Mijn bak is nogal zwaar beplant dus zie ze niet altijd allemaal. Er zitten vaak veel garnalen verstopt. Ik zal in ieder geval het water wat vaker verversen komende tijd weer.. ik hou het wel even in de gaten
 
Hebben ze dat dan niet al van kleins af aan Ed? Dit is nogal plotseling als ik het zo lees.
Nee, kan generatie op generatie zijn. Je weet niet hoe zuiver een lijn is waar je mee start. En kleuren zetten pas later echt door. Ik heb doorzichtig rood, vuurrood, bordeux rood en bruinachtig rood. Soms ook met rugstreep.
 

Terug
Bovenaan